| کد خبر: 171184 |

◄ اظهارات جدید مایک پمپئو درباره تحریم‌هایی که از فردا اعمال می‌شوند

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بامداد دوشنبه از اجرایی شدن تحریم‌ها به شرط تغییر رویه ایران خبر داد.

تین نیوز

 وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بامداد دوشنبه از اجرایی شدن تحریم‌ها به شرط تغییر رویه ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه، در آستانه اجرایی شدن اولین بسته تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، به تکرار ادعاها علیه تهران پرداخت.

خبرگزاری‌های فرانسه، آسوشیتدپرس و رویترز نوشته‌اند وزیر خارجه آمریکا این سخنان را داخل هواپیما، در مسیر بازگشت از سفر آسیایی خود به آمریکا مطرح کرد.

او گفت: تحریم‌های جدید علیه ایران به صورت موشکافانه اجرا شده و تا زمانی که حکومت ایران تغییر رویه بدهد، پابرجا خواهند ماند.

خبرگزاری فرانسه هم نوشته پامپئو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تهران قادر خواهد بود تحریم‌ها را دور بزند گفت: ایالات متحده قصد دارد تحریم‌ها را اجرا کند.

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته که تحریم‌های آمریکا از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد سه‌شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (برابر با ۰۸:۳۱ صبح سه‌شنبه ۱۶ مردادماه) اجرایی خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین درباره اعلام آمادگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران هم گفت دولت ترامپ  برای پیشبرد امور با ایران آمادگی دارد اما این کار مستلزم تغییرات شگرف از سوی حکومت ایران است.

خبرگزاری فرانسه نوشته پامپئو گفته هدف از اعمال فشار بر ایران مقابله با فعالیت‌های مخرب این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا از اغتشاشات پراکنده در برخی شهرهای ایران هم حمایت و ادعا کرد: مردم ایران، ناخشنودند، نه از آمریکایی‌ها بلکه از مسئولان خودشان.

پامپئو تحریم‌هایی که مجدداً اعمال می‌شوند را یکی از ستون‌های مهم سیاست آمریکا در قبال ایران توصیف کرد. او گفت کاخ سفید در بیانیه‌ای روز دوشنبه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را تشریح خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.