| کد خبر: 171144 |

◄ مترو پرند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

تا پایان سال مترو شهرجدید پرند به‌صورت دوخطه به شهر فرودگاهی امام وصل شده و راه‌اندازی می‌شود. محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شهرجدید پرند با اعلام این خبر گفت: طی مذاکرات جدیدی که با استاندار داشتیم به شرکت عمران پرند به نیابت از دولت مقرر شد، بخشی از هزینه متروی پرند را بپردازد.

تین نیوز

تا پایان سال مترو شهرجدید پرند به‌صورت دوخطه به شهر فرودگاهی امام وصل شده و راه‌اندازی می‌شود.

محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل عمران شهرجدید پرند با اعلام این خبر گفت: طی مذاکرات جدیدی که با استاندار داشتیم به شرکت عمران پرند به نیابت از دولت مقرر شد، بخشی از هزینه متروی پرند را بپردازد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، وطن‌خواهی افزود: در هفت گذشته طی دیداری که با مدیرعامل مترو تهران داشتیم تفاهم‌نامه جدیدی امضا شد که 150 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران پرند به این حوزه اختصاص یابد تا بتوانیم تا چند ماه آینده اولین قطار پرند تا فرودگاه امام راه‌اندازی شود.

مدیرعامل عمران شهرجدید پرند با اشاره به اینکه ایران در حوزه ساخت مترو نسبت به 15 سال پیش متفاوت شده و جزو کشورهای متروساز است، گفت: درحال‌حاضر شرکت‌های داخلی با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در این حوزه به شرکت‌های مترو ساز تبدیل‌شده‌اند، چراکه بحث ریل‌پایه شدن شهرها و توسعه حمل‌ونقل پایه بسیار جدی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وطن‌خواهی با اشاره به هزینه 135 میلیارد تومانی دوخطه کردن متروی پرند گفت: باید به طرق مختلف و روش‌های مختلف این بودجه را تأمین کنیم.

در شهر جدید پرند مقررشده بود 96 هزار واحد مسکونی احداث شود که تاکنون 65 هزار واحد آن تحویل داده‌شده است. البته بسیاری از این واحدهای مسکونی مشکل خدمات زیربنایی مانند برق، گاز و آب‌دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.