| کد خبر: 171139 |

◄ ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل جاده جدید طالقان

جاده طالقان-هشتگرد که از سال 95 آغازشده، به‌عنوان یک مطالبه مردمی با جدیت درحال ساخت و تکمیل است. علی‌اصغر کاظمی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز با اعلام این مطلب گفت: مسافت این جاده حدود 42 کیلومتر است که یکی از بخش‌های مهم و اساسی آن حفاری و تجهیز تونل مسیر است.

تین نیوز

جاده طالقان-هشتگرد که از سال 95 آغازشده، به‌عنوان یک مطالبه مردمی با جدیت درحال ساخت و تکمیل است.

علی‌اصغر کاظمی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز با اعلام این مطلب گفت: مسافت این جاده حدود 42 کیلومتر است که یکی از بخش‌های مهم و اساسی آن حفاری و تجهیز تونل مسیر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، کاظمی در اردوی خبری اصحاب رسانه استان در جاده جدید طالقان با اعلام این‌که مشکلات مالی برای پروژه وجود دارد گفت: در تلاشیم تا این جاده گردشگری در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

او بابیان اینکه سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این پروژه تخصیص داده‌شده است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه اجرایی شده که قطعه اول آن حدود ۱۹ کیلومتر مسافت دارد.

کاظمی ادامه داد: طول تونل که در قطعه دو جاده قرارگرفته یک کیلومتر بوده که با احتساب دو راه دسترسی حدود پنج کیلومتر می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز بابیان اینکه قطعه سوم پروژه هشتگرد-طالقان از شهرجدید هشتگرد آغازشده و به سمت قسمت خروجی قطعه 2 امتداد می‌یابد، خاطرنشان کرد: درمجموع ۴۲ کیلومتر طول محور طالقان-هشتگرد است که با بهره‌برداری از آن، فاصله هشتگرد-طالقان 35 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود و زمان سفر به طالقان یک ساعت کاهش می‌یابد.

او بابیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته، عنوان کرد: پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه طی سال گذشته بدون احتساب تونل، حدود ۳۵ درصد بود که اکنون با احتساب تونل به حدود ۵۵ درصد رسیده است‌.

کاظمی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در سطح کشور، گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه نیاز است که امیدواریم به‌موقع تزریق شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز با اشاره به زمان‌بندی سال‌جاری برای این پروژه، تأکید کرد: بدون احتساب تونل، درنظر داریم مسیر این پروژه را تکمیل کنیم.

او همچنین گفت: تکمیل تونل این پروژه در برنامه‌ای ۲۴ ماهه قرار دارد که درصورت تأمین منابع مالی آن، زودتر از موعد به اتمام می‌رسد.

کاظمی با اشاره به تقاضای سفر به طالقان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول بهره‌برداری روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه از این مسیر عبور کند‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چرا دروغ واقعا این جاده سال 95 آغاز شده