| کد خبر: 171118 |

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

◄ بهره‌برداری از ترمینال کانتینری بندر خرمشهر تا پایان امسال

ترمینال کانتینری بندر خرمشهر پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

 مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر، گفت: ترمینال جدید کانتینری این مجتمع‌بندری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوزو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر، محمد محسنی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و بااعتباری بالغ‌بر ۸۶۱ میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی این مجتمع‌بندری توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی افزود: در این پروژه علاوه بر احداث محوطه و نصب تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ساختمان اداری، پست آتش‌نشانی، ساختمان پست برق، گیت‌های ورودی، دیوارهای پیرامون و باسکول مورد ساخت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر ادامه داد: احداث پروژه ترمینال کانتینر بندر خرمشهر تاکنون رشد ۶۳درصدی داشته و در حال حاضر در مرحله اجرای لایه دوم اساس بتنی و کف‌پوش‌های بتنی، دیوار پیرامونی، ساختمان‌های اداری و نگهبانی، سوله تعمیرات، عملیات تاسیساتی و برج‌های روشنایی قرار دارد.

به گفته محسنی محوطه کانتینری تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث ساختمان اداری آن نیز تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده پایان می‌یابد.

وی با بیان این‌که با احداث ترمینال جدید کانتینری کلیه کانتینرهای پراکنده در محوطه‌های بندر جابه‌جا شده و به‌صورت متمرکز در یک محوطه مستقر می‌شود افزود: این امر موجب تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و بهره‌وری بیش‌تر زمین و تجهیزات می‌شود.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر اظهار کرد: احداث این ترمینال در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به صاحبان کالا صورت می‌گیرد و راه‌اندازی آن رونق مجدد بندرخرمشهر و ارتقای ظرفیت خدمات کانتینری این بندر به میزان پنج برابر را به دنبال خواهد داشت.

محسنی افزایش و ارتقای ایمنی در عملیات بندری، رسیدن به استانداردهای جهانی در نگهداری، کنترل چیدمان و بازرسی کانتینرها با توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی و ارائه خدمات شایسته‌تر به تجار و ذی‌نفعان در محوطه‌های کانتینری را از جمله ضرورت‌های احداث این پایانه کانتینری بیان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.