| کد خبر: 171113 |

معاون اداره کل راه و شهرسازی خبر داد:

◄ کلنگ‌زنی کمربندی کنارگذر قم و آزادراه قم-سلفچگان

پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری قم برای احداث پروژه، این طرح با طول تقریبی 110 کیلومتر و تخصیص اعتبار 8600 میلیارد ریال به تصویب هیات دولت رسید.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قم، گفت: تفاهم‌نامه اجرای آزادراه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان- راهبرد در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهوری تصویب شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، عباس فراهانی افزود: طرح احداث کنارگذر قم در قالب قرارداد مشارکتی و به‌صورت 30‌درصد منابع مالی دولت و 70‌درصد آورده بخش خصوصی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور اجرا خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: بخش عمده این طرح در اراضی دولتی اجرا خواهد شد که این امر موجب تسریع درروند اجرای این پروژه می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قم، تصریح کرد: گسترش شبکه آزادراهی کشور و ایجاد کریدور ارتباطی، افزایش ضریب ایمنی در سفر و همچنین تردد مناسب‌تر در محورهای مواصلاتی استان از اهداف ایجاد کنارگذر قم است.

فراهانی گفت: در مسیر قم-سلفچگان-راهجرد نیز آزادراه جدیدی به طول 56 کیلومتر ایجاد می‌شود که از کنار مراکز مهم اقتصادی استان عبور خواهد کرد.

وی در خصوص تکمیل محور قم- جعفریه گفت: در این محور با نواقص و مشکلاتی ازجمله تکمیل پل قلعه سنگی در محل سه‌راهی پاجیان، پل در حال احداث طغرود، اجرای آسفالت توپکا مسیر برگشت حدفاصل کیلومتر 12 تا ابتدای مسیر و تکمیل قطعه چهارم محور حدفاصل شهر جعفریه تا آزادراه ساوه – سلفچگان به طول چهار کیلومتر مواجه هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قم، خاطرنشان کرد: تکمیل و بهسازی محور قم- جعفریه به طول 38‌کیلومتر نیازمند اعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد ریال است که امیدواریم از طریق دستگاه‌های استانی و ملی اعتبار لازم برای این محور تخصیص یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.