| کد خبر: 171080 |

◄ ذوب‌آهن به صورت مکتوب برای تولید ریل جدید اعلام آمادگی کند

معاون فنی شرکت راه‌آهن برای خرید ریل uic60 از ذوب‌آهن اعلام آمادگی کرد اما آن را مشروط به اعلام آمادگی ذوب‌آهن به صورت مکتوب کرد.

تین نیوز

معاون فنی شرکت راه‌آهن برای خرید ریل uic60 از ذوب‌آهن اعلام آمادگی کرد اما آن را مشروط به اعلام آمادگی ذوب‌آهن به صورت مکتوب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از عیار آنلاین، مازیار یزدانی با بیان این‌که آمادگی خرید ریل uic60 را از ذوب‌آهن داریم، گفت: راه‌آهن تصمیم گرفته است اگر ذوب‌آهن‌ ریل UIC60 تولید کند هیچ‌گونه خرید خارجی انجام ندهد.

او به تاخیر تحویل ریل ملی طبق قرارداد تولید چهل هزارتن ریل با ذوب‌آهن اشاره کرد و اذعان داشت: قبول داریم تولید ریل برای شرکتی که اولین بار قصد انجام آن را دارد سخت است. به آن‌ها حق می‌دادیم و فشار نیاوردیم تا به مرحله تولید برسند.

معاون فنی شرکت راه‌آهن، درباره علت انعقاد قرارداد برای تولید ریل U33 گفت: نیاز به ریل u33 روز به روز کم‌تر می‌شود چون فقط در خطوط قدیمی کاربرد دارند ولی  برای بازسازی خطوط ریلی قدیمی به U33 نیاز داریم.

یزدانی تاکید کرد: برای خطوط دوخطه UIC60 نیاز داریم که می‌توانیم برای تولید سفارش آن را به ذوب‌آهن دهیم.

معاون فنی شرکت راه‌آهن در ادامه گفت : در کشور چهار مصرف‌کننده ریل وجود دارد. شرکت راه‌آهن برای نگهداری سیستم، شرکت ساخت برای خطوط جدید، شهرهای جدید برای ساخت راه‌آهن حومه‌ای و مترو.

یزدانی تصریح کرد: ذوب‌آهن باید با این چهار سازمان همکاری کنند ولی سمت‌وسوی پیکان همیشه به‌سوی راه‌آهن است. اگر ما دوخطه‌ها را نداشته باشیم اصلا مصرف نداریم. عمده مصرف‌کننده ریل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی، شهرهای جدید و مترو هستند.

او درباره تبدیل قرارداد از U33 به UIC60 گفت: تعداد ۴۰‌هزار تن را می‌خواهیم، تغییرات برای قبل از امضای قرارداد است.

معاون فنی شرکت راه‌آهن گفت: درباره عدد دقیق میزان نیاز به ریل U33 در سال ۹۷ باید دید چه میزان ریل موردنیاز است و به همین علت باید تمام‌کار انجام شود تا مشخص شود چه میزان لازم است.

یزدانی درباره ادعای مسئولان شرکت ذوب‌آهن اصفهان مبنی بر اقتصادی نبودن قرارداد به دلیل نوسانات ارزی گفت: با کلی دردسر قرارداد ارزی را ریالی کردیم و ذوب‌آهن قبول کرد که ماهی ۱۰‌هزار تن تولید کند.

او تشریح کرد: از بابت ذوب‌آهن ترک تشریفات گرفته‌ایم و آن‌ها مکتوب کرده‌اند و از همان اول گفتند که نمی‌‌توانند ضمانت‌نامه بیاورند و قرارداد ریالی شود. هیچ کارفرمایی این‌گونه انعطاف ندارد.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: هیچ قراردادی در کشور نیست که بیشتر از ۲۵‌درصد پیش‌پرداخت دهد ولی  ما ۱۰۰ درصد پول را پیش‌پرداخت کردیم.

یزدانی تاکید کرد: راه‌آهن  تصمیم گرفته است اگر ذوب‌‌آهن ریل  UIC60 تولید کند هیچ‌گونه خرید خارجی انجام ندهد. اما این مشروط به این است که ذوب‌آهن هرچه سریع‌تر تولید را شروع کند و ۴۰‌هزار تن را تحویل دهند.

او درباره  قصد خرید ریل uic60 از ذوب‌آهن گفت: در قدم اول ذوب‌آهن باید به صورت کتبی توان تولید ریل UIC60 را اعلام کند. البته نه فقط از طریق رسانه‌ها بلکه در عمل هم باید قدم‌های برداشته شود.

معاون فنی شرکت راه‌آهن درباره عدم واردات ریل در یک سال گذشته گفت:  به دلیل موجود بودن ریل، جلوی خرید خارجی را گرفته‌ایم ولی به‌محض اینکه احساس خطر کنیم که نداشتن ریل ممکن است مانع اجرای پروژه‌های شرکت راه‌آهن  شود، اقدام به واردات می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.