| کد خبر: 171079 |

◄ گزارش «رویترز» از قطع فروش «اسکانیا» در ایران با آغاز تحریم‌های آمریکا

هنریک هنریکسون، فروش اسکانیا در بازار ایران درصورت آغاز تحریم‌های آمریکا به خطر خواهد افتاد. مدیرعامل شرکت خودروسازی اسکانیا با اعلام این خبر و گفت: بااین‌حال فروش قطعات یدکی ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

هنریک هنریکسون مدیرعامل اسکانیا می‌گوید فروش اسکانیا در بازار ایران درصورت آغاز تحریم‌های آمریکا به خطر خواهد افتاد؛ اما فروش قطعات یدکی ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، شرکت خودروسازی اسکانیا سوئد که در تولید خودروهای سنگین تخصص دارد، روز جمعه، یک روز پس از انتشار دفاتر فروش شرکت در نیمه اول سال که نشان می‌داد فروش این شرکت به ایران دچار آسیب شده است، هشدار داد که همه فروش اسکانیا در ایران درصورت آغاز تحریم‌های آمریکا علیه این کشور از دست خواهد رفت.

مدیرعامل اسکانیا که یکی از اولین کمپانی‌های ساخت کامیون است که در پی لغو تحریم‌ها به بازار ایران بازگشت، اعلام کرد: همه سفارش‌های این کمپانی که به‌دلیل تحریم‌های جدید نمی‌تواند در نیمه ماه اگوست ارسال شود، لغو خواهد شد.

هنریکسون گفت: با توجه به اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده، اگر تحول مثبتی رخ ندهد، همه فروش ما با خطر جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش رویترز، شرکت کامیون‌سازی اسکانیا که به فولکس‌واگن تعلق دارد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های طرف قرارداد با ایران است. این کمپانی سالانه ۵ تا ۶ هزار کامیون و اتوبوس به ایران می‌فروشد. این میزان فروش، ۵ درصد کل سفارش‌های این شرکت از همه جهان در سال گذشته بوده است.

هنریکسون گفته که اسکانیا برای تسریع پرداخت‌ها قبل از بسته شدن احتمالی شبکه‌های مالی دراثر تحریم‌ها فشار می‌آورد. اسکانیا می‌تواند به توزیع قطعات یدکی لازم برای اتوبوس‌ها و کامیون‌هایش ادامه خواهد داد.

اسکانیا پیش‌ از این در همکاری مشترک با دو شرکت عقاب افشان و ماموت تولید اتوبوس و کامیون را در ایران انجام می‌داد که این موضوع باعث ارتقاء سطح کیفی خودروهای تجاری در ایران شده بود.

پیش از خروج آمریکا از برجام اسکانیا قصد داشت تا فناوری تولید موتور و قطعات مهم خودرو را به ایران وارد کند تا با تولید بیشتر خودروهای تجاری این برند محبوب در ایران بازار منطقه را دراختیار بگیرد.

بخشی از ابر پروژه کلید به کلید قرار بود با محصولات این شرکت در ایران اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.