| کد خبر: 171065 |

◄ ترانزیت بیش از 3 میلیون تن کالا از مرزهای کشور

بالغ‌بر 3 میلیون و 368 هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد.

تین نیوز

بیش از سه‌میلیون و 368 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور در چهارماهه ابتدای سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 10‌درصد افزایش داشته است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درزمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط و برنامه‌ریزی و فعال کردن مناسبات ترانزیتی و حمل‌ونقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در کشور، طی چهارماهه ابتدای سال جاری از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک‌میلیون و 294 هزار تن را مواد نفتی و دو میلیون و 74 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی افزود: در مدت‌زمان یادشده، از میان مرزهای کشور بندرشهیدرجایی با 998 هزار تن معادل 30‌درصد فعال‌ترین مرز درزمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس‌ازآن مرزهای پرویزخان با 24 درصد، باشماق با 10‌درصد و بازرگان با 9‌درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیش‌ترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدا عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیش‌ترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندرشهیدرجایی به مرز دوغارون و باشماق به بندر امام بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.