| کد خبر: 171053 |

◄ 38 کارت بازرگانی ابطال شد

از زمان ابلاغ وزیر صنعت برای رسیدگی اصلاحات کارت بازرگانی تاکنون بیش از 38 کارت بازرگانی باطل‌شده است

تین نیوز

از زمان ابلاغ وزیر صنعت برای رسیدگی اصلاحات کارت بازرگانی تاکنون بیش از 38 کارت بازرگانی باطل‌شده است

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، شاخص‌ترین اصلاحات کارت‌های بازرگانی که قبلاً انجام شذد این بود که افراد بعد از گرفتن آن یعنی همان سال اول به ارزش 500 هزار دلار امکان واردات دارند و سال دوم این عدد به 2میلیون دلار قابل ارتقا است. بعد از آن اگر اهلیت تاجر ثابت شود، دولت دیگر محدودیتی جلوی پای او نمی‌گذارد.

به دنبال اصلاحات پیشین معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ اول مردادماه از زیرمجموعه خود خواست حداکثر در یک ماه کارت‌های بازرگانی فعال و غیرفعال به ترتیب زمان صدور بازنگری شود.

استانی که بیشترین سهم کارت‌های بازرگانی کشور را دارد تهران است. بررسی‌ها در این استان به پایان نرسیده است اما از زمان ابلاغ وزیر صنعت تاکنون بیش از 38 کارت بازرگانی باطل‌شده است.

این کارت‌ها به جهت آنکه محل و مکان تجارت به‌درستی قید نشده یا صاحب کارت فعالیت تجاری خود را ترک کرده، باطل‌شده است و فرد دیگر نمی‌تواند سراغ کارت بازرگانی برود.

نکته دیگری که باعث شده در مقطع فعلی برخی از تجار به سمت کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف نروند، مالیات است. اخذ مالیات علی‌الحساب از وارداتی که صورت می‌گیرد عامل بازدارنده‌ای شده است که می‌توان بر اساس آن امیدوار به پایان ظهور دوباره کارت‌های یک‌بارمصرف بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.