| کد خبر: 171051 |

◄ رئیس پلیس‌راه: ایمن‌سازی جاده‌ها متوقف شده است

۵ هزار و ۴۰۰ محل حادثه‌خیز در جاده‌ها وجود دارد که هزار و ۵۰۰ محل در وضعیت بحرانی است.

تین نیوز

۵ هزار و ۴۰۰ محل حادثه‌خیز در جاده‌ها وجود دارد که هزار و ۵۰۰ محل در وضعیت بحرانی است. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه کشور با اعلام این آمار گفت: ادامه این روند باعث افزایش تلفات انسانی در جاده‌ها خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سردار حمیدی با اشاره به توقف پروژه‌های اصلاح راه‌ها و جاده‌ها، خط‌کشی و نصب علائم در بسیاری از مناطق گفت: در یک سال اخیر تقریباً اقدام جدی و مهمی در این زمینه صورت نگرفته و پروژه‌های عمرانی ازجمله پروژه‌های اصلاح راه‌ها و جاده‌ها، خط‌کشی نصب علائم که تقریباً جزئی از بدیهیات است، در بسیاری از مناطق با نقصان مواجه شده است، به‌طوری‌که رفع نواقص راه‌ها به‌کندی انجام می‌شود و در برخی موارد متوقف‌شده و ضعف‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

او افزود: طی هفت الی هشت سال گذشته نه‌تنها رشدی در آمار تصادفات نداشتیم، بلکه علیرغم افزایش خودروها، افزایش جمعیت و افزایش صدور گواهی‌نامه به میزان سالانه یک‌میلیون نفر و افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی سالانه سفرها با کاهش تلفات روبرو بودیم و عدد مطلق ما روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس‌راه کشور ادامه داد: از سال ۸۴ که آمار تلفات جاده‌ای ۲۸ هزار کشته اعلام‌شده بود تا سال ۹۶ نه‌تنها این آمار افزایش پیدا نکرد، بلکه به حدود ۱۶ هزار نفر رسید و طی ۱۰ الی ۱۲ سال توانستیم، آمار تلفات جاده‌ای را ۱۲ هزار نفر کاهش دهیم. اتفاقات بسیاری باعث شد که این روند سیر نزولی پیدا کند که مهم‌ترین آن اصلاح قانون پس از 40 سال در مجلس بود. همچنین هزینه تخلفات و جریمه‌های نقدی تا حدودی افزایش پیدا کرد و این موضوع در بازدارندگی قانون اثرگذار بود.

رئیس پلیس‌راه کشور ادامه داد: علیرغم اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و خدمات بهتر و باکیفیت بیشتری را ارائه می‌کند، اما بهره‌برداری از خدمات مسافربری عمومی درحال کاهش است و این زنگ خطری برای ما است، چراکه در همه جای دنیا به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تقویت این ناوگان می‌روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.