| کد خبر: 171019 |

افزایش تعداد مناطق آزاد اشتباه است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که افزایش تعدادمناطق آزاد اشتباه است و به جای این کار باید امکانات مناطق آزاد دیگر تقویت شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که افزایش تعدادمناطق آزاد اشتباه است و به جای این کار باید امکانات مناطق آزاد دیگر تقویت شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حسن سلیمانی با اشاره به اینکه مناطق آزاد به محلی برای واردات تبدیل شده اند اظهارداشت: تبدیل شدن مناطق آزاد به محلی برای واردات به سال 1372 برمی گردد، از زمانی که قانون مناطق آزاد تدوین شد تا الان فرآیندی که باعث شود مناطق آزاد محل صادراتی شود ایجاد نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: باید بررسی شود که  چرا این مناطق نتوانسته اند به شرایط موجود قانونی یعنی مکانی برای سرمایه گذاری اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی تا صادرات صورت گیرد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هریسن درمجلس دهم شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری برای این فعالیت ها و ایجاد زیر ساخت ها تامین نشده است که موجبات صادرات را فراهم کند.

وی تاکید کرد: بسیاری از شرکت ها برای معافیت مالیات، در مناطق آزاد حضور پیدا کردند اما از آنجایی که تولیدات صادراتی به اندازه وشرایط قانونی فراهم نشد، تنها موجبات واردات در این مناطق ایجاد و باقی ماند، البته این واردات بر اساس قانونی صادرات و واردات انجام می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش برای افزایش تعداد مناطق آزاد اظهار داشت:: افزایش تعداد مناطق آزاد در شرایط کنونی اقدام مناسبی نیست.

سلیمانی تاکید کرد: باید امکانات برای تقویت مناطق آزاد کنونی مورد استفاده قرار گیرد تا کیفیت این مناطق افزایش یافته و به محلی برای صادرات تبدیل شود، بعد از آن می توان تعداد مناطق آزاد را افزایش داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.