| کد خبر: 171018 |

شرط دو نرخی نشدن یا سهمیه‌بندی نکردن بنزین چیست؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید بنزین، برای دو نرخی نشدن یا سهمیه‌بندی نکردن بنزین شرط‌هایی قائل است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید بنزین، برای دو نرخی نشدن یا سهمیه‌بندی نکردن بنزین شرط‌هایی قائل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان تولید بنزین در کشور، اظهار داشت: عمده تولید بنزین توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس و میعانات گازی است و بخشی دیگر آن توسط پالایشگاه لاوان و اراک تولید می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایطی اعلام می‌شد که ما می‌توانیم صادرات بنزین را شاهد باشیم که سقف مصرف بنزین در کشور حدود 75 تا 80 میلیون لیتر باشد، گفت: در حال حاضر در کشور به دلیل قرارگرفتن در فصل تابستان شاهد افزایش مصرف هستیم، مصرف در طول تابستان رشد فزاینده‌ای را داشته و تولید 84 میلیون لیتر بنزین در کشور توان پاسخگویی نیاز داخلی را ندارد زیرا باید بخشی از تولیدات ذخیره شود هرچند که در شرایط عادی و به صورت میانگین نیز مصرف کشور حدود 84 میلیون لیتر است.

4 میلیون لیتر بنزین سوپر وارد کشور می‌شود

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از روزها و ایام تعطیلات که مصرف به 100 میلیون لیتر می‌رسد از ذخایر کشور استفاده می‌کنیم همانگونه که تاکنون پوشش به صورت کافی بوده و نیازهای کشور تامین شده و در حال حاضر نیاز به واردات بنزین نیازی نداریم، ادامه داد: به دلیل اینکه تولید پالایشگاه‌ها به سمت بنزین یورو با 92 اکتان هدایت شده تنها بنزین سوپر به کشور وارد می‌شود که میزان آن حدود 4 میلیون لیتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمارها کمبود بنزین نداریم اما اگر رشد فزاینده در طول تابستان ادامه داشته باشد قطعا باید بخشی از نیاز کشور را در کوتاه مدت از طریق واردات تامین کنیم، تصریح کرد: با رسیدن به پایان فصل تابستان و کاهش سفرها تولیدات داخلی نیاز کشور را تامین می‌کنند.

فاز سه پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال افتتاح می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 12 میلیون لیتر دیگر به چرخه تولیدات سوخت کشور با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه می‌شود و در زمینه تامین نیاز کشور به سوخت جای نگرانی وجود ندارد، عنوان کرد: در شرایطی که معدل فعلی مصرف حفظ شود نیازی به واردات بنزین نداریم و تولیدات داخلی نیاز کشور را تامین می‌کنند همچنین به منظور تامین سوخت سفرهای پایان شهریورماه نیز خوشبختانه ذخیره‌های خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص احتمال دو نرخی شدن بنزین، اظهار داشت: اگر مصرف کشور افزایش غیرقابل تحملی را نداشته باشد دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی را شاهد نمی‌شویم، از ابتدای سال جاری تا کنون که در اواسط سال قرار داریم مصرف بنزین افزایش داشته‌ اما سهمیه‌ بندی انجام نشده است .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایطی که نیاز به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین وجود داشت دولت بر اساس قانون می‌توانست اقداماتی داشته باشد و نیازی به مصوبه مجلس ندارد، خاطرنشان کرد: اینکه سهمیه‌بندی و افزایش قیمتی را شاهد نبوده‌ایم و نیاز مصرف بنزین جامعه تامین شده نشان از این دارد که هنوز تصمیمی از سوی دولت گرفته نشده، اگر مردم در یک ماه و نیم باقی مانده در مصرف بنزین صرفه جویی کنند شاید تا پایان سال افزایش قیمت و سهمیه‌بندی را شاهد نباشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.