| کد خبر: 171015 |

حمل‌ونقل حاجی‌ها با شرکت‌های سعودی

برای تامین نیاز ترددی برون شهری زائران ایرانی بیت الله الحرام، سازمان حج و زیارت با چهار شرکت حمل و نقل عربستان که یکی از آن ها دولتی است ، قرارداد بسته است.

تین نیوز

 برای تامین نیاز ترددی برون شهری زائران ایرانی بیت الله الحرام، سازمان حج و زیارت با چهار شرکت حمل‌ونقل عربستان که یکی از آن ها دولتی است ، قرارداد بسته است.

به  گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا ،نظم در سرویس ها، کیفیت سرویس دهی ، مدل اتوبوس ها و نیز لحاظ کردن اتوبوس های جایگزین در مواقع خرابی خودروها، ازجمله بندها و شروطی است که سازمان حج و زیارت در قرارداد با شرکت های حافل، دوره النور ، نقل الجماعی(دولتی) و القاعد لحاظ کرده است.

براساس قراردادهای منعقده با این 4 شرکت ، اتوبوس هایی که دراختیار کاروان ها قرار می گیرد، می بایست مدل های بالای 2016 باشند.

یکی از مسئولان ستاد حج به خبرنگار ما گفت، در روزهای اخیر این شرکت ها اتوبوس هایی حتی شماره شده در سال 2018 را هم در سرویس های خود بکار گرفته اند و شرکت دور المنوره نیز اتوبوس های وی آی پی خود را برای نقل و انتقال زائران بکار گرفته است.

این شرکت ها روزانه حدود 40 دستگاه اتوبوس خود را ساعت 16 برای انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه مقابل هتل های محل اقامت زائران اعزام می کنند.

در چارچوب برنامه های تدوین شده ، راننده های سعودی شرکت های یاد شده، گذرنامه های زائران را تحویل می گیرند و سپس آنان را برای سوار شدن به داخل اتوبوس ها هدایت می کنند و به سمت مسجد شجره، آخرین نقطه ای که زائران از آنجا باید محرم شوند، حرکت می کنند.

ساعت 5/5 همه کاروان هایی که می بایست راهی مکه شوند، در شجره حضور دارند و می بایست اعمال خود را برای محرم شدن تا قبل از نماز مغرب انجام داده باشند، چرا که از بعد از نماز مغرب به کاروان های اجازه تردد در مسیر مکه مکرمه را نمی دهند.

آخرین ایستگاه پذیرایی نیز 18 کیلومتری خارج مدینه به سمت مکه ، محلی به نام 'محطه العوفی' است که آنجا غذای زائران را در بسته بندی تحویل اتوبوس می دهند و سپس حرکت می کنند.

اتوبوس ها در مسیر حدود 450 کیلومتری مکه براه می افتند و تا ساعت حدود 12 شب نیز به مقصد می رسند، اما در صورتی که خودروها با هر مشکل فنی روبه رو شوند، درچارچوب قرارداد شرکت های طرف قرارداد به فوریت یک اتوبوس جایگزین اعزام می کنند و این درحالی است که در مسیر مدینه – مکه هم 3 ایستگاه سیار تعمیرات اتوبوس ها، آماده رفع مشکلات فنی این خودروهاست.

این هفته اتوبوس یکی از کاروان ها دچار نقص فنی شد که به گفته یکی از مسئولان حمل‌ونقل ستاد حج ، در کمتر از 45 دقیقه اتوبوسی جدید برای انتقال زائران به میانه راه مدینه به مکه حاضر شد و حتی شرکت طرف قرارداد راننده را بخاطر عدم نظارت و دقت کافی توبیخ کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.