| کد خبر: 171013 |

◄ راه‌آهن تهران-همدان در آستانه افتتاح

پیگیری برقی کردن راه‌آهن همدان- تهران ، راه‌اندازی سرویس تهران-همدان و باقی ماندن تنها یک درصد از این مسیر ریلی از مهم‌ترین صحبت مسئولان در مراسم کلنگ زنی قطعه یک راه‌آهن همدان- ملایر بود.

تین نیوز

پیگیری برقی کردن راه‌آهن همدان- تهران ، راه‌اندازی سرویس تهران-همدان و باقی ماندن تنها یک درصد از این مسیر ریلی از مهم‌ترین صحبت مسئولان در مراسم کلنگ زنی قطعه یک راه‌آهن همدان- ملایر بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه‌آهن همدان- ملایر گفت:  برقی کردن راه‌آهن همدان- تهران را با منابع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد و سرویس تهران راه‌آهن همدان راه‌اندازی خواهد شد.

او تصریح کرد: راه‌آهن همدان-ملایر کریدورهای جدیدی را برای غرب و شرق و شمال و جنوب تعریف می‌کند و بسیار مهم است چون به یک شبکه بین‌المللی وصل می‌شود و همدان را به بنادر وصل می‌کند و  همچنین پتانسیل  ایجاد راه‌آهن حومه‌ای و محلی را فراهم می‌کند.

او به لزوم وجود  راه‌آهن در داخل و حتی مرکز شهر تاکید کرد و گفت: ایستگاه راه‌آهن مسافری همدان را با طرحی ایمن و کم عارضه اجرا خواهیم کرد.

محمدناصر نیکبخت ،استاندار همدان نیز از باقی ماندن یک درصد از اجرای راه‌آهن تهران - همدان خبر داد و گفت: این راه‌آهن کریدوری است که غرب و مرکز و جنوب را به خارج از کشور وصل می‌کند و از پروژه‌های اساسی کشور است.

او در ادامه گفت: اتصال ریل قطار تهران- همدان تا ۲۷ مرداد انجام خواهد شد.

نیکبخت به انجام آسفالت جاده روستاهای بالای ۲۰ خانوار ااره کرد و گفت: ایجاد جاده دسترسی به ایستگاه فعلی همدان و راه‌اندازی نمایندگی اداره کل راه‌آهن در همدان از تقاضاهای ما است.

امیر خجسته نماینده مردم همدان نیز در این مراسم گفت: انقلاب ریلی همدان بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکل‌گرفته است.

او در ادامه گفت: برقی کردن قطار همدان - تهران تصویب‌شده و از وزیر راه درخواست داریم به هر طریق ممکن انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 1 0

    این دوتا نماینده همدان چسبیدن به برقی کردن راه آهن، اما خودشون اصلا از شرایط و تاثیر آن بی خبرن. معلوم نیست کی به اینها مشاوره میده