| کد خبر: 171007 |

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ یخ‌زدگی بال هواپیما به‌تنهایی علت سقوط نیست

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از عدم توافق سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون اصل 90 در بررسی سانحه سقوط پرواز یاسوج در یک مورد خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از عدم توافق  سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون اصل 90 در بررسی سانحه سقوط پرواز یاسوج در یک مورد خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه‌ملت، حسن رضایی‌فر گفت: کمیسیون اصل 90 معتقد است که هواپیما به علت یخ‌زدگی بال هواپیما راندمان خود را ازدست‌داده و به کوه برخورد کرده است.

او در ادامه گفت: بر اساس نتایج بررسی سازمان هواپیمایی کشوری پرواز در ارتفاع غیرمجاز باعث شده تا جریانات پرقدرت کوهستان باعث برخورد هواپیما با کوه شده و باعث شده هواپیما نتواند مسیر خود را ادامه دهد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: درست است هواپیما در مسیر پرواز یخ‌زدگی را تحمل کرده است، اما یخ‌زدگی به‌تنهایی نمی‌تواند علت سانحه باشد، اما ورود به محیط یخ‌زدگی و آب‌وهوای بد یکی از علل سانحه است.

رضایی‌فر تصریح کرد:  با  کمیسیون  اصل 90 مجلس در مورد اینکه هواپیما در مسیر یخ‌زدگی بوده است موافق هستیم چون خلبان 2 دقیقه و 20 ثانیه از سیستم یخ‌زدا استفاده کرده است.

او در ادامه تاکید کرد: اما خلبان بعدازآنکه به زیر ابر رسیده و فضای غیر یخ‌زدگی را تجربه کرده است، سیستم یخ‌زدای هواپیما را خاموش کرده است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:کمیسیون اصل 90 معتقد است که پس‌ازاین اقدام، یخ‌زدگی کماکان ادامه داشته به همین دلیل به کوه برخورد کرده است و ما بر سر این موضوع با این کمیسیون اختلاف داریم.

رضایی‌فر درباره انتشار گزارش نهایی این سانحه نیز گفت: گزارش نهایی به فارسی منتشرشده و به تمام مراجع رسمی ازجمله مجلس و قوه قضاییه ارسال‌شده است. این گزارش مراحل قضایی را نیز گذرانده و افرادی که باید احضار می‌شدند، فراخوانده شده‌اند.

او تصریح کرد: شرکت اِی.تی.آر پیش‌ازاین امر، از شرکت‌های خریدار ازجمله آسمان درخواست کرده بود تا نقص موجود را با نصب سیستم‌های یخ‌زدا اقدام کنند اما این مهم انجام‌نشده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.