| کد خبر: 170995 |

◄ افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی

مجتمع بندری انزلی به‌دلیل وجود مزایای فراوان ازجمله برخورداری از مزیت مناطق آزاد تجاری- صنعتی، قرارگیری در مسیر کریدورهای بین‌المللی، دسترسی مناسب به شبکه حمل‌ونقلی سرزمینی جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر شمال کشور داشته و می‌تواند فرصت بی‌نظیری جهت جذب سرمایه، منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کند.

تین نیوز

تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی رو به افزایش است. حسین چراغی،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اعلام این خبر افزود: مجتمع بندری انزلی به‌دلیل وجود مزایای فراوان ازجمله برخورداری از مزیت مناطق آزاد تجاری- صنعتی، قرارگیری در مسیر کریدورهای بین‌المللی، دسترسی مناسب به شبکه حمل‌ونقلی سرزمینی جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر شمال کشور داشته و می‌تواند فرصت بی‌نظیری جهت جذب سرمایه، منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، چراغی در حاشیه بازدید از بندر انزلی با اشاره به حضور پررنگ بخش‌خصوصی در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز بنادر استان، اظهارکرد: از طریق ترسیم روابط میان خواسته‌های مختلف مشتریان و کشش بازار به مدل مناسبی از توسعه متوازن زیرساخت‌های دریایی و بندری دست پیدا خواهیم کرد که این مهم با تلفیق مناسبی از سرمایه‌های بخش دولتی و بخش‌خصوصی طی برنامه ششم توسعه به اجرا درخواهد آمد که طی آن علاوه‌بر تسهیل فرایندهای اجرای امور، ترافیک جدید دریایی در بنادر استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار داشت: دقت نظر در مدیریت پروژه‌های سرمایه‌ای، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و منطقه و همچنین توسعه اراضی پشتیبانی به‌منظور ایجاد ظرفیت‌های لازم جهت انجام سرمایه‌گذاری موردنیاز، موجب شده تا بندر انزلی با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری روبرو شود.

بنادر استان گیلان از مهم‌ترین بخش‌های کریدور شمال-جنوب هستند و توسعه آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر ترانزیت عبوری از خاک کشورمان داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.