| کد خبر: 170994 |

◄ جذب سرمایه‌های بخش‌خصوصی برای گسترش بنادر

سیاست سازمان بنادر جذب حداکثری سرمایه‌های بخش‌خصوصی برای رشد و گسترش بنادر است.

تین نیوز

سیاست سازمان بنادر جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی برای رشد و گسترش بنادر است. محمدرضا الله یار در بازدید از پروژه های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: همه بنادر مکانیسم روشن و مناسبی دارند تا بتوانند فرصت های اقتصادی مناسبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، الله یار بابیان این که سرعت اجرا و پیشرفت پروژه ها در برخی موارد بیشتر از برنامه زمان بندی است، افزود: نکته خوب و خوشحال کننده در اجرای پروژه ها استفاده از توان و دانش داخلی است که کمک می کند وابستگی ها به خارج از کشور کاهش یابد. خوشبختانه برخی قطعات موردنیاز پروژه ها در مجموعه های داخلی تولیدشده است. با مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز رایزنی هایی داشتیم که از پتانسیل مجموعه های دانش بنیان در این حوزه بیش ازپیش استفاده کرد. با تکیه بر دانش و تخصصی داخلی، وابستگی مان به قطعات یدکی خارجی کم می شود.

او با ابراز رضایت از وضعیت اجرای پروژه ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: بنادر ما درزمینهٔ زیرساخت های عمرانی وضعیت مناسبی دارند. این وضعیت سبب می شود که سرمایه گذاران بیش ازپیش در بنادر سرمایه گذاری کنند.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سیاست های جذب پروژه های سرمایه ای گفت: سیاست سازمان بنادر جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی برای رشد و گسترش بنادر است. در این زمینه همه بنادر مکانیسم روشن و مناسبی دارند که بتوانند سرمایه بخش خصوصی را جذب کنند تا فرصت های اقتصادی مناسبی ایجاد شود.

او به وظایف و اولویت های معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق اهداف سرمایه گذاری در بنادر اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های موردنیاز و شبکه های اصلی تأسیساتی یکی از وظایف این معاونت است که درحال انجام است. وظیفه و اولویت دوم این است که در کنار مجموعه سرمایه گذار برنامه های زمان بندی اسناد فنی را بررسی کنیم تا پروژه ها در ساختار پیش بینی شده و در زمان مناسب و باکیفیت مطلوب اجرا شود و در مسیر بهره برداری هم عملاً فرآیندهای نگهداری و تعمیرات به بهترین شکل انجام شود.

الله یار  از تعریف یک طرح مطالعاتی کلان برای بنادر کشور درزمینهٔ مسئولیت اجتماعی خبر داد و اظهارکرد: با همکاری معاونت عمران و بهسازی شهرهای وزارت راه و شهرسازی، مطالعاتی را با عنوان «تعامل شهر و بندر» برای ۱۲ بندر تعریف کردیم که درحال انجام است. در این مطالعات قرار است طرح هایی درنظر گرفته شود که برای یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی هایی انجام شود تا بنادری که در نزدیکی شهرهای اطرافشان هستند تعامل بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.