| کد خبر: 170962 |

◄ جزئیات ساخت مسیر تراموا در اصفهان از زبان رئیس شورای شهر

از شرکت مپنا خواسته شده تا پیشنهاد خود برای ساخت تراموا را به شهرداری اصفهان ارائه کند و قرار است فراخوانی به این منظور اعلام شود.

تین نیوز

رئیس شورای شهر اصفهان از مذاکره برای عقد نخستین قرارداد ساخت تراموای ‌شهری با گروه مپنا خبر داد و گفت: برای تردد در یک مسیر 8 کیلومتری، در سال 1395 با شهرداری اصفهان انجام شد که به توافق طرفین رسیده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فتح‌اله معین به وجود مناطقی در شهر اصفهان اشاره کرد که قابلیت ساخت تونل مترو در آن‌ها وجود ندارد و گفت: این خیابان‌ها در فاصله دو خط مترو قرار دارند و لذا شهردای اصفهان به منظور تسهیل در دسترسی به حمل‌ونقل عمومی تصمیم به ایجاد مسیر تراموا در این معابر گرفته است که بعضا طول مسافت آن‌ها زیاد است.

به گفته وی، در شورای شهر گذشته و شورای فعلی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده خطوط مترو برای احداث مسیر تراموا در خیابان‌هایی که قابلیت ایجاد فضا به این منظور را داشته باشند انجام شده اما تا به امروز هیچ‌یک به نتیجه‌ای منجر نشده است.

معین به مطالعات طرح جامع شورای عالی ترافیک استان که به تازگی نتایج آن اعلام شده اشاره کرد و گفت: شورای شهر موضوع را برای بررسی مجدد ارجاع کرده و چنانچه امکان استفاده از تراموا در مسیرهایی که شهرداری مشخص کرده وجود داشته باشد. با آن موافقت خواهد شد تا در برخی مسیرها شهر اصفهان از تراموا برخوردار شود.

وی با بیان این که شهردار اصفهان در نمایشگاه ریلی اخیر که در تهران برگزار شد با شرکت ساخت تجهیزات ریلی«مپنا»، مذاکراتی صورت داد، افزود: قرار است این شرکت پس از بررسی طرح و تائید پیشنهاد خود را ارائه  و در کار ساخت تراموا شهرداری اصفهان را همراهی کند.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به این‌که، ارزش مالی طرح هنوز تعیین نشده خاطرنشان کرد: از شرکت مپنا خواسته شده تا پیشنهاد خود برای ساخت تراموا را به شهرداری اصفهان ارائه کند و قرار است فراخوانی به این منظور اعلام شود و مپنا تنها شرکتی نیست که دعوت به‌کار خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، «تراموا» که امروزه با عنوان «سیستم حمل‌ونقل ریلی سبک شهری» ‌یا LRT نیز شناخته می‌شود، نوعی سیستم ریلیِ رو سطحی است که مکمل سیستم مترو است. اجرای پروژۀ تراموا در شهرهای بزرگ می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رفعِ برخی معضلات مانند ترافیک شهری باشد. این سیستم مزایای دیگری از جمله کاهش آلودگی هوا، اشغال سطحِ  کمتری ‌از زمین برای جابه‌جاییِ تعداد زیادی از مسافران در مقایسه با اتوبوس و تاکسی و خودروهای شخصی دارد. هزینۀ بهره‌برداری از آن نیز بسیار کمتر از دیگر سیستم‌های رو سطحی  است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.