| کد خبر: 170950 |

◄ کاربرد فناوری در کاهش آلودگی‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها

در حال حاضر، اقیانوس‌های ما به سه چالش مواجه هستند: تغییرات آب و هوایی، ماهیگیری بیش‌ازحد و آلودگی. آلودگی پلاستیکی به‌طور خاصی در حال افزایش است و توجه دولت‌ها، رسانه‌ها و تعداد زیادی از مردم را در تمام دنیا به خود جلب کرده است. شاید فناوری بتواند راه‌حل مناسبی برای مقابله با این مشکل ارائه دهد.

تین نیوز

در حال حاضر، اقیانوس‌های ما به سه چالش مواجه هستند: تغییرات آب و هوایی، ماهیگیری بیش‌ازحد و آلودگی.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از safety4sea، آلودگی پلاستیکی به‌طور خاصی در حال افزایش است و توجه دولت‌ها، رسانه‌ها و تعداد زیادی از مردم را در تمام دنیا به خود جلب کرده است. شاید فناوری بتواند راه‌حل مناسبی برای مقابله با این مشکل ارائه دهد.

آلودگی پلاستیکی، به‌خصوص  در مناطق در حال‌ توسعه جهان و سیستم‌های چرخابی اقیانوس‌های آزاد بزرگ، یک مسئله مهم است.

علاوه‌بر‌این، میکرو پلاستیک‌ها، می‌توانند خطرات زیادی را برای محیط‌زیست به همراه داشته باشند، به‌ویژه هنگامی‌که توسط حیوانات بلعیده می‌شوند.

بااین‌حال، فناوری می‌تواند راه‌حل‌های ارزشمندی ارائه دهد. به‌طور مثال، پاک‌سازی اقیانوس‌ها با استفاده از چندین مانع به طول 600 متر که بر سطح اقیانوس‌ها شناور شده و پلاستیک‌ها را از آب‌های سطحی چرخاب‌ها جمع‌آوری می‌کند، راه‌حلی است که توسط یک دانش‌آموز 19 ساله ارائه‌شده و  برای کاهش حجم پلاستیک‌های اقیانوس‌ها در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود.

علاوه بر این، پیتر کولر، رئیس Plastic Tide، ایده‌ای برای اندازه‌گیری موثر ابعاد پلاستیک‌ها ارائه کرده است. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از دوربین پهپاد‌ها، تعداد زیادی عکس‌های هوایی گرفته می‌شود و از این عکس‌ها برای پیشرفت و تعلیم هوش مصنوعی، جهت تشخیص تصاویر زباله‌های پلاستیکی و درک تفاوت میان صدف‌ها، عروس دریایی و محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود.

بسیاری از داوطلبان و دانشمندان برای کمک به یادگیری دستگاه‌ها، جهت تشخیص پلاستیک، در این پروژه شرکت کرده‌اند. هدف از این فناوری، رسیدن به نقشه‌ای دقیق از آلوده‌ترین خطوط ساحلی و همچنین نظارت بر بستر و سطح در یا است.

آقای کولر امیدوار است که بتواند در آینده، سیستمی باقابلیت ثبت انتشار پلاستیک در زمان واقعی اختراع کند. رسیدن به این هدف، نه‌تنها موجب دستیابی به نقشه دقیقی از محل انباشت پلاستیک‌ها می‌شود، بلکه می‌تواند تاثیر سیاست‌هایی نظیر، ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را بهبود بخشد.

بااین‌حال، این ابداعات به‌تنهایی کافی نیست و برای کاهش آلودگی پلاستیکی، نیاز به تولید و دورریز کم‌تری از این  محصولات داریم. این هدف جزو با تغییر در فرایندهای صنعتی و سیاست‌گذاری‌های دولتی در سطح جهانی میسر نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.