| کد خبر: 170943 |

مدیرعامل شرکت تعاونی تاسیرانی فرودگاه امام پاسخ داد:

◄ درآمد رانندگان اسنپ و تپسی در فرودگاه امام چقدر است؟

عوارضی که اسنپ و تپسی از رانندگان خود به طور روزانه دریافت می‌کنند رقمی نجومی و بالغ بر 180 میلیارد تومانی است که هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمی‌گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی فردوگاه امام، از درآمد روزانه بیش از یک میلیارد تومانی رانندگان دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی بدون پرداخت ریالی مالیات و عوارض خبر داد و گفت: در مقابل رانندگان تاکسی که در چارچوب ضوابط و قوانی اقدام به حمل مسافر می‌کنند تنها در روز بین 40 تا 100 هزار تومان درآمد دارند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمهرداد کاظمی با اشاره به اعتراضات گسترده رانندگان تاکسی به دلیل کاهش صرفه اقتصادی شغل تاکسیرانی در کشور، افزود: با حضور بدون ضابطه و قانون و یکباره اسنپ و تپسی، متاسفانه امنیت شغلی افرادی که بیش از 40 سال است در بخش تاکسیرانی کشور به فعالیت مشغول هستند دچار مخاطره شده است.

وی به موضوع قیمت اسنپ و تپسی پرداخت و گفت: بسیاری از رانندگان این دو شرکت بارها برای رساندن مراتب اعتراض خود به مسئولان در مقابل ساختمان‌ برخی وزارتخانه‌ها تجمع کرده‌اند. اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کاظمی درآمد فعلی رانندگان تاکسی را زیر فقر عنوان کرد و گفت:  در شورای تامین استانداری بارها عنوان شده که علاوه بر فعالیت غیرقانونی اسنپ و تپسی بارها شاهد مخاطرات ایجاد شده از سوی برخی رانندگان این دو شرکت برای مسافران بوده‌ایم. اما دلیل سکوت برای ادامه کار این دو شرکت برای ما محرز نشده است.

موضوع مهمی که مدیر عامل شرکت تعاونی تاکسیرانی فرودگاه امام خمینی، به آن اشاره داشت بحث درآمد و نوع جذب راننده از سوی اسنپ و تپسی است که در آن مسئولان این دو  شرکت بدون توجه به پیشینه اجتماعی فرد و تنها با ثبت‌نام در سایت اسنپ و تپسی مجاز به حمل مسافر می‌شوند و بین 100 تا 200 هزار راننده شهرستانی در این بخش مشغول به کار هستند که در خودروهای خود شب را به صبح می‌رسانند.

کاظمی گفت: عوارضی که اسنپ و تپسی از رانندگان خود به طور روزانه دریافت می‌کنند رقمی نجومی و بالغ بر 180 میلیارد تومانی است که هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمی‌گیرد. در قانون ما تصریح شده شرکت‌های هرمی اجازه فعالیت در ایران را ندارند اما کسی تاکنون به موضوع سود کلان اسنپ و تپسی نپرداخته و این دو شرکت به راحتی از پاسخگویی در برابر قانون فرار می‌کنند.

به گفته کاظمی، با کمی دقت در نحوه جذب راننده و پورسانتی که به فرد دعوت کننده اختصاص پیدا می‌کند، به صحت درآمد نجومی و مصداق هرمی بودن فعالیت اسنپ و تپسی پی خواهیم برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 6 4

    دوست من راننده تاکسی فرودگاه امام است. طبق ادعای خودش ماهانه بین 4/5 تا 6 میلی.ن تومان درآمد دارد. یعنی روزی 150 تا 200 هزار تومان. آقای کاظمی این عددهارا از کجا می آورند؟

  • فراز شیخ حسنی 10 1

    حرف های خنده دار آقای کاظمی کاملا محرز است. ایشان هنوز فرق یک استارتاپ با شرکت بازاریابی شبکه ای و یک شرکت هرمی همچون گولد کویست را نمیدانند و اینطور اظهار نظر میکنند. ایشان بایستی کمی مطالعه داشته باشند و یا بهتر است جای خود را به جوانان تحصیل کرده بدهد.

  • ديوان قوانين تاکسی درونشهری 1 1

    امنیت شغلی افرادی که بیش از 40 سال است در بخش تاکسیرانی کشور به فعالیت مشغول هستند ، 40 سال مورد سوء استفاده و دستمايه بی توجهی و کج پنداری و کج رفتاری های دولت و شهرداری و سازمانهای مربوطه حاکم بر امر بوده همانان که حمايت کننده اساسی بقاء و توسعه و غلبه مسافربرهای شخصی تا امروز بوده اند.
    طبيعتاً با توسعه و تداوم و ترويج همين خط مشی ماقبل حجر نهادهای حاکم نتيجه همين است که ابتدا همان مسافربرهای شخصی در عرصه پيشرفت و نوسازی و هوشمندسازی پيش قراول و راهنما باشند ، بعد از آن طبق سنت مرسوم سازمانهائی که بيش از 40 سال انواع بودجه و تسهيلات مالی تاکسيرانان را حاکمانه و آشکارا چپاول کردند و با تاکسيرانان يک عمر رابطه ارباب و رعيتی خود را حفظ و توسعه و تحکيم کردندتا اخيراً که از ابتدای 1394 حتی حق و بيمه تامين اجتماعی آنها را بجای عيدی تاکسيرانان با افتخار و تجليل و همايش های ترفيع و مقام غورت دادند. مردم و تاکسيرانان نيز بيش از چهل سال است شاهد اين افتخارات و پيشرفتهای نهاد و سازمانهای دست اندر کار بوده و کماکان هم شاهد هستند اما هرچه تلاش وجستجو کردندجائی هم برای تقدير و تشکر در اين غافله بازار ديوان قوانين تاکسی درونشهری موجود نديدند

  • ناشناس 6 6

    اون دوست عزیز شما که تاکسی فرودگاه امام داره تویوتا است خرجشم حساب کن ببین چقد براش میمونه که فک کنم به نون شبشم محتاج باشه تازه شبانه روزی کار میکنه شاید در هفته یه شب بتونه خونه بره پیش زن و بچش .حالا حساب کن با پرایدی که کل قیمتش و خرجش به یک گیر بکس تویوتا هم نیست اینجا رانندگانی هستن که ماه هاست اقساط عقب مونده دارن و دریق از کسی که بیاد جواب این بدبخت ها رو بده تو کشور ما متاسفانه کسی که غیر مستقیم دزدی میگنه با هاش کاری ندارن راننده فرودگاه سالانه نزدیک ۱۵ میلیون تومان بابت بیمه لاستیک روغن گیربکس باید پرداخت کنه ولی متاسفانه فقط میگن طرف تویوتا سوار میشه

  • حمید 4 7

    من راننده تاکسی فرودگاه هستم
    باید12الی 20ساعت تو نوبت باشم تا یه سرویس برم تهران و خالی برگردم وبا کسر کمیسون شرکت و بنزین و استهلاک خودرو 55تومن گیرم بیاد
    واقعا درآمدمون به زیر خط فقر رسیده
    با خودرویی که ماهیانه 2360000هزار تومن قسط داره الان واقعا قسط ماشینمونم در نمیاریم
    ولی اسنپ پر میاد فرودگاه و پر برمیگرده با یه خودروی شخصی پراید یا پژو که هم از نظر کیفیت و امنیت با خودروی ما قابل مقایسه نیست و هم هیچ نظارتی روش نیست
    چرا که حتی تاکسی درون شهری هم حق آوردن مسافر به بیرون از شهرو نداره چه برسه خودروهای شخصی اسنپ و تپسی.
    چرا که طبق قانون فقط تاکسی ع پلاک حق مسافرکشی در بیرون از شهر را دارد.