مدیرعامل شرکت تعاونی تاسیرانی فرودگاه امام پاسخ داد:
◄ درآمد رانندگان اسنپ و تپسی در فرودگاه امام چقدر است؟
عوارضی که اسنپ و تپسی از رانندگان خود به طور روزانه دریافت میکنند رقمی نجومی و بالغ بر 180 میلیارد تومانی است که هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمیگیرد.
مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی فردوگاه امام، از درآمد روزانه بیش از یک میلیارد تومانی رانندگان دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی بدون پرداخت ریالی مالیات و عوارض خبر داد و گفت: در مقابل رانندگان تاکسی که در چارچوب ضوابط و قوانی اقدام به حمل مسافر میکنند تنها در روز بین 40 تا 100 هزار تومان درآمد دارند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، سیدمهرداد کاظمی با اشاره به اعتراضات گسترده رانندگان تاکسی به دلیل کاهش صرفه اقتصادی شغل تاکسیرانی در کشور، افزود: با حضور بدون ضابطه و قانون و یکباره اسنپ و تپسی، متاسفانه امنیت شغلی افرادی که بیش از 40 سال است در بخش تاکسیرانی کشور به فعالیت مشغول هستند دچار مخاطره شده است.
وی به موضوع قیمت اسنپ و تپسی پرداخت و گفت: بسیاری از رانندگان این دو شرکت بارها برای رساندن مراتب اعتراض خود به مسئولان در مقابل ساختمان برخی وزارتخانهها تجمع کردهاند. اما نتیجهای حاصل نشده است.
کاظمی درآمد فعلی رانندگان تاکسی را زیر فقر عنوان کرد و گفت: در شورای تامین استانداری بارها عنوان شده که علاوه بر فعالیت غیرقانونی اسنپ و تپسی بارها شاهد مخاطرات ایجاد شده از سوی برخی رانندگان این دو شرکت برای مسافران بودهایم. اما دلیل سکوت برای ادامه کار این دو شرکت برای ما محرز نشده است.
موضوع مهمی که مدیر عامل شرکت تعاونی تاکسیرانی فرودگاه امام خمینی، به آن اشاره داشت بحث درآمد و نوع جذب راننده از سوی اسنپ و تپسی است که در آن مسئولان این دو شرکت بدون توجه به پیشینه اجتماعی فرد و تنها با ثبتنام در سایت اسنپ و تپسی مجاز به حمل مسافر میشوند و بین 100 تا 200 هزار راننده شهرستانی در این بخش مشغول به کار هستند که در خودروهای خود شب را به صبح میرسانند.
کاظمی گفت: عوارضی که اسنپ و تپسی از رانندگان خود به طور روزانه دریافت میکنند رقمی نجومی و بالغ بر 180 میلیارد تومانی است که هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمیگیرد. در قانون ما تصریح شده شرکتهای هرمی اجازه فعالیت در ایران را ندارند اما کسی تاکنون به موضوع سود کلان اسنپ و تپسی نپرداخته و این دو شرکت به راحتی از پاسخگویی در برابر قانون فرار میکنند.
به گفته کاظمی، با کمی دقت در نحوه جذب راننده و پورسانتی که به فرد دعوت کننده اختصاص پیدا میکند، به صحت درآمد نجومی و مصداق هرمی بودن فعالیت اسنپ و تپسی پی خواهیم برد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.