| کد خبر: 170938 |

◄ اصفهان صاحب تراموا می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از راه‌اندازی تراموا در شهر اصفهان طی ۳ سال آینده خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از راه‌اندازی تراموا در شهر اصفهان طی ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا صلواتی گفت: جایگزین کردن تراموا با اتوبوس در هسته مرکزی شهر اصفهان ضروری است.

او گفت: امید است تا پایان شهریورماه قرارداد اجرایی تراموای شهر اصفهان منعقد شود که با احتساب ۲۴ تا ۳۰ ماه برای اجرای پروژه تا کمتر از سه سال آینده خط اول قطار سبک شهری یا همان تراموا در شهر اصفهان اجرایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با اقدامات چشمگیر شهرداری اصفهان، تا سال ۱۴۰۰ حجم سفرهای شهری به‌وسیله وسایل نقلیه عمومی را از 15 درصد به ۴۵ درصد افزایش یابد.

صلواتی تاکید کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان گزینه‌های متعددی ازجمله قطار شهری، خطوط بی. آر. تی و تراموا یا قطار سبک شهری پیش‌بینی‌شده است که تراموا گزینه‌ای بین مترو و بی. آر. تی است.

او در ادامه گفت: از دو سال گذشته مذاکرات جدی را با تعدادی از شرکت‌های مختلف از کشورهای چین، فرانسه، ایتالیا و روسیه انجام‌شده و شرکت‌ها، پیشنهادات فنی خود را ارایه و در حال ارایه پیشنهادهای مالی هستند تا بتوانیم بهترین گزینه‌ای که برای قطار سبک شهری اصفهان مطلوب است، را انتخاب کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان هدف‌گذاری را گسترش تراموا  در همه خیابان‌های شهر اصفهان ذکر کرد و گفت: ابتدای خط پیشنهادی تراموای اصفهان میدان آزادی  است که از خیابان‌های حکیم نظامی و بهشتی به میدان جمهوری اسلامی امتداد داشته  و سپس از طریق خیابان فروغی به میدان شهدا می‌رسد.

او اضافه کرد: گزینه دیگر برای راه‌اندازی خط تراموا از میدان جمهوری به ایستگاه ابتدایی قطار شهری در شهرک قدس است که البته مطالعات این طرح درست بررسی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.