◄ مزیتهای جذب سرمایه به روش بیاوتی
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در جذب سرمایه داخلی و خارجی؛ جذب سرمایه به روش بیاوتی را بهترین شیوه دانست.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در جذب سرمایه داخلی و خارجی؛ جذب سرمایه به روش بیاوتی را بهترین شیوه دانست.
به گزارش تیننیوز، مهرداد تقیزاده گفت: در مقایسه بین روشهای مختلف جذب سرمایه از جمله فاینانس، اوراق مشارکت و وامهای مختلف بانکی، میتوان گفت تمام این روشها در یک طرف قرار دارد و بحث بیاوتی به علت اهمیت خاصی که دارد، در طرف دیگر.
وی تاکید کرد: بیاوتی صرفا جذب سرمایه نیست؛ وقتی در انجام یک پروژه از روش بیاوتی استفاده میشود، هم سرمایه جذب میشود و هم مدیریت بخش خصوصی، نیروی انسانی و توان بازرایابی، توان ساخت و نگهداری و بهرهبرداری بخش خصوصی به خدمت گرفته شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: ضمن اینکه توان پایش مستمر بخش خصوصی نیز در این روش مورد استفاده قرار میگیرد که به دلیل انگیزه بسیار بالایی که بخش خصوصی دارد و میخواهد کار را به شکل سودآور انجام بدهد، وقت زیادی صرف انجام پروژه کرده و دایما سیستم را پایش میکند.
تقیزاده با بیان اینکه در دیگر شیوههای سرمایهگذاری این شرایط وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی در پروژهای از روش فاینانس و اوراق مشارکت و .. برای جذب سرمایه استفاده میشود، فقط سرمایه به دست میآید و سرمایهای جذب شده که باید با یک بهره مشخص در طی سالهای مختلف برگردانده شود.
به گزارش تیننیوز، او افزود: در حالی که در روش بیاوتی اگر توانایی مدیرتی به کارگرفته نشود، آن سرمایه با سود مشخص در سالهای مورد نظر برنمیگردد و در حقیقت اصل فایده بیاوتی در جذب دیگر عوامل است نه در جذب سرمایه و اینجاست که هیچ وقت نباید گمان شود که روشهای نظیر بیامتی، ایپیسی و .. میتواند جای بیاوتی را بگیرد.
معاون وزیر راه به بیان نمونههایی از استفاده از جذب سرمایه به روش بیاوتی در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در کشورهای دیگر مشاهده شده وقتی میخواهند جادهای درون یا برونشهری بسازند، در بعضی مواقع کل ساخت، نگهداری و بهرهبرداری از آن را در مدت زمان طولانی 20 یا 30 ساله به همان پیمانکاری میدهند که آن را میسازد و هر سال رقم ثابتی بابت نگهداری و تعمیرات، به آن پیمانکار پرداخت میکنند.
تقیزاده تاکید کرد: این بدان معناست که اگر این جاده خوب ساخته شده باشد پیمانکار مبلغی را که هر سال بابت نگهداری و تعمیرات دریافت میکند به عنوان سود خود برمیدارد و شاید اصلا لازم نباشد هیچگونه هزینهای برای جاده مورد نظر انجام بدهد، درحالی که اگر در زیرسازی و روسازی دقت نکرده باشد، مصالح خوب به کار نبرده باشد و هر جای کار مشکل داشته باشد، این پیمانکار نه تنها هرسال باید تمام آن مبلغ را خرج کند بلکه باید بیش از آن هم هزینه کند تا جریمه نشود و بتواند این جاده را به نحو مطلوب نگهدارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.