| کد خبر: 170906 |

◄ وصول 600میلیون دلار طرح توسعه ناوگان عمومی

در راستای ابرپروژه کلید به کلید، جهت نوسازی ناوگان عمومی باری و مسافر، 600 میلیون دلار طرح‌های توسعه واصل شد.

تین نیوز

در راستای ابرپروژه کلید به کلید، جهت نوسازی ناوگان عمومی باری و مسافر، 600 میلیون دلار طرح‌های توسعه واصل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صندوق توسعه ملی، بهبود محیط‌زیست از اولویت‌های دولت دوازدهم بود و برای پیشبرد برنامه‌ها درزمینهٔ کاهش آلودگی هوا گزینه‌هایی دارد که حمل‌ونقل عمومی یکی از آن‌هاست.

طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل تجاری سنگین درون و برون‌شهری از بهمن 1396 با حضور رئیس‌جمهوری کلید خورد.

در این طرح که با تأمین مالی صندوق توسعه ملی و مدیریت اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عملیاتی می‌شود، قرار است 202 هزار و 500 دستگاه انواع اتوبوس، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی‌بوس فرسوده در سه سال اسقاط و با جایگزینی تولیدات استاندارد داخلی، ناوگان تجاری کشور نوسازی شود.

اجرای این طرح علاوه‌بر توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، باعث کاهش مصرف سوخت، کمک به رفع بخشی از معضلات زیست‌محیطی، رونق‌بخش تولید و صنعت کشور و نیز ایجاد اشتغال مولد می‌شود.

قائم‌مقام بانک مرکزی هفتم مردادماه گفت:‌ توجه به اساسنامه و موازین قانونی صندوق توسعه ملی همچون رعایت نسبت مالکانه 20درصد، آورده سرمایه 25 درصد متقاضی و توجیه فنی و اقتصادی از ضروریات این صندوق است که موردتوجه قرار می‌گیرند و تضمین لازم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه نسبت به بازپرداخت تسهیلات ارزی به صندوق توسعه ملی ارائه‌شده است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز اعلام کرده بود تصمیم‌های لازم برای حمایت از این طرح بزرگ ملی اتخاذشده و قرار است از محل صرفه‌جویی و کاهش واردات سوخت، منابع تخصیص داده‌شده بازپرداخت شود.

به گزارش صندوق توسعه ملی، تاکنون 616 میلیون و 300 هزار و 882 دلار طرح‌های مربوط به شرکت‌های «یاوران خودرو شرق»، «سیبا موتور»، «عقاب افشان»، «خودروسازی پیشرو دیزل آسیا» و «ماموت» به عاملیت بانک‌های ملت و ملی در صندوق توسعه ملی اعلام وصول و فرایند اجرایی آنها آغازشده است.

قرار است از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد یورو به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین تعلق گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.