| کد خبر: 170903 |

◄ فرودگاه مسجدسلیمان ثبت ملی شد

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نامه‌ ثبت فرودگاه مسجدسلیمان را به‌عنوان اثر ملی ابلاغ کرد .

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نامه‌ ثبت فرودگاه مسجدسلیمان را به‌عنوان اثر ملی ابلاغ کرد .

 به‌ گزارش  تین‌نیوز به نقل از ایسنا و بر اساس‌نامه علی‌اصغر مونسان،  مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی فرودگاه مسجدسلیمان واقع در استان خوزستان، شهرستان مسجدسلیمان به غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ابلاغ شد.

 متن نامه به این صورت است: در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌ فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی ”فرودگاه مسجدسلیمان“ واقع در استان خوزستان، شهرستان مسجدسلیمان، بخش گلگیر، دهستان تمبی گلگیر، دو کیلومتری غرب روستای امیرآباد، که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره 32045 در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.  

 اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.  

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.  

 فرودگاه مسجدسلیمان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاهی است که در ایران تأسیس شد. زمانی که اولین هواپیما در مسجدسلیمان نشست درواقع فرودگاهی در کار نبود بلکه زمینی مسطح برای نشستن هواپیما در نظر گرفته‌شده بود و پس از چندی با توجه به رفت‌وآمد زیاد انگلیس‌ها به مسجدسلیمان تصمیم به ساخت فرودگاه در همان مکان مسطح گرفته شد. این فرودگاه در منطقه‌ای ساخته شد که در حال حاضر به آن گلگیر می‌گویند و هم‌اکنون بانام فرودگاه شهید آسیایی شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.