| کد خبر: 170895 |

◄ قضیه واردات خودرو توسط راه‌آهن چه بود؟

درخواست راه‌آهن برای تامین چند عدد خودرو، مساله بسیار کوچکی است که نیاز نبود به‌صورت لایحه یا طرح به مجلس برود و به تصویب هیات دولت رسید.

تین نیوز

سال گذشته هیات دولت در قالب مصوبه‌ای با واردات خودرو از سوی شرکت راه‌آهن موافقت کرده بود اما مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون در نامه‌ای با امضای علی لاریجانی از اجرای این مصوبه ممانعت کرده است. این مصوبه که توسط هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی رد شده است، بر اجازه یافتن راه‌آهن برای وارد کردن خودروهای مورد نیاز خود تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در این‌باره گفت: راه‌آهن برای انجام عملیات خود در طول خطوط ریلی به خودروهای خاصی نیاز داشته است.

بیرانوند

نورالله بیرانوند اضافه کرد: این خودروها مختص به کمیسیون‌های سوانح بوده‌اند که در طول خط حرکت می‌کنند و تعداد معدودی از آنها نیز درخواست شده بود.

بیرانوند با بیان این نکته که این تقاضای راه‌آهن به تصویب هیات دولت رسیده بود، تصریح کرد: درخواست راه‌آهن برای تامین این چند عدد خودرو، مساله بسیار کوچکی است و به‌صورت لایحه یا طرح به مجلس نرفته که از این طریق منتفی شود.

او توضیح داد: درخواست تامین خودروهای خاص برای کمیسیون سوانح راه‌آهن  مصوبه دولت بوده است و دلیل رد آن را نمی‌دانیم.

لازم به توضیح است که در نامه رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور آمده است: بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی‌بر صدور مجوز واردات خودرو توسط شرکت راه‌آهن، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بر اساس ماده ۴ قانون نحوه اجرای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مصوب ۱۳۹۱ با این مصوبه مخالفت کرده است.

لاریجانی در این نامه حسن روحانی را مکلف کرده تا مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی خود، جهت انجام اقدامات لازم را در مهلت قانونی (حداکثر یک هفته) به ریاست مجلس ابلاغ کند، در غیر این صورت مصوبه موردنظر ملغی اثر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.