| کد خبر: 170881 |

پنجم شهریور، زمان رسیدگی به دو شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه

سفیر ایران در هلند با اشاره به اینکه پنجم شهریور جلسه استماع دادگاه لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا به جهت اعمال تحریم است، گفت: شورای‌امنیت موظف به تامین ضمانت اجرای حکم دیوان است.

تین نیوز

سفیر ایران در هلند با اشاره به اینکه پنجم شهریور جلسه استماع دادگاه لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا به جهت اعمال تحریم است، گفت: شورای‌امنیت موظف به تامین ضمانت اجرای حکم دیوان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه‌ملت، علیرضا جهانگیری در دیدار با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس به ماموریت ویژه این سفارت‌خانه مبنی بر حضور در دیوان داوری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، گفت: در میان سفارت‌خانه‌های ایران در سایر کشورها تنها سفارتخانه ای هستیم که روابط دوجانبه با دیوان کیفری و دادگستری لاهه و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برقرار می‌کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون دو موضوع توقیف 2 میلیارد دلاری بانک مرکزی توسط آمریکا و شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها بر مبنای معاهده مودت 1955 در دادگاه لاهه را پیگیری می‌کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه جلسه استماع شکایت ایران در مورد تحریم‌ها 27 آگوست 2018 (5 شهریور 97) برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم دادگاه دادگستری لاهه به نفع ایران رأی دهد و آمریکا به جهت اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم شود.

سفیر ایران در هلند تصریح کرد: در صورتی که رأی به نفع جمهوری اسلامی صادر شود، شورای امنیت سازمان ملل نقش ضمانت اجرایی دارد و می‌تواند آمریکا را مُجاب به اجرای حکم کند، اما اگر حکم توسط آمریکا در شورای امنیت وتو شود، از طریق افکار عمومی می‌توان فشار بسیاری به آمریکا وارد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.