| کد خبر: 170870 |

◄ معافیت مالیات حمل‌ونقل ریلی اعمال شود

معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم اجرایی شدن بند قانون محاسبه مالیات بر‌ارزش‌افزوده با نرخ صفر برای حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد.

تین نیوز

معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم اجرایی شدن بند  قانون محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر برای حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله بیرانوند گفت: به‌منظور اجرایی شدن بند «ب» ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و بخش خصوصی نیز از طریق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی این موضوع را پیگیری کرده است.

بیرانوند با توجه به گذشت نزدیک به دو سال از ابلاغ قانون برنامه‌ ششم توسعه به دستگاه‌های اجرایی از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد نسبت اجرایی شدن بند «ب» ماده ۵۲ همکاری‌های لازم را داشته باشد.

 بند «ب» ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه از سوی قانون‌گذار باهدف ایجاد مزیت رقابتی در حمل‌ونقل ریلی نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقل و افزایش مطلوبیت این شق حمل‌ونقل تدوین شده است.

او در ادامه گفت: بر اساس این بند مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی علاوه بر معافیت‌های مذکور دربند (۱۲) ماده (۱۲) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: اجرایی نشدن این بند و دستورالعمل‌های اجرایی آن باعث پدید آمدن مشکلاتی در صورت‌های مالی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و منجر به متضرر شدن آن‌ها می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.