| کد خبر: 170845 |

◄ برنامه سه ساله بندر «آنتورپ» برای مدیریت انرژی پایدار

بندر آنتورپ می‌خواهد، به یک بندر کم‌کربن اقتصادی تبدیل شود و موضوع انرژی پایدار بخش مهمی از این تصمیم است. پیش‌ازاین، مقامات بندر در 25 ژوئیه، برای بار دوم گواهینامه ISO 50001 را دریافت کردند.

تین نیوز

بندر «آنتورپ» قصد‌ دارد به یک بندر کم‌کربن اقتصادی تبدیل شود و موضوع انرژی پایدار، بخش مهمی از این تصمیم است. در حال حاضر، برنامه‌ای در این بندر برای تمرکز بر بهره‌وری انرژی تا سه سال آینده ترسیم‌ شده است.

بندر «آنتورپ» اولین مجموعه‌ای بوده که گواهینامه ISO-50001 را در سال 2015 دریافت کرده است. این بندر، در دوره سه‌ساله دوم (از سال 2015 تا 2017) برای دومین بار، موفق به کسب این گواهینامه شد. در حال حاضر این بندر برای سه سال پیش رو، یعنی سال‌های 2018 تا 2020، قطعنامه سیاست‌گذاری انرژی را ایجاد کرده است.

هدف از این تصمیم، بهبود بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها و تأسیسات، به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داخلی، به میزان 10درصد است.

علاوه بر این، اپراتور بندر آنتورپ انتشار گازهای گلخانه‌ای از ناوگان قایق‌های خود در هر عملیات یدک‌کشی را از امروز تا اواخر سال 2020، حدود 5 درصد کاهش خواهد داد. برای مدیریت انرژی، بخش مجزایی در ساختمان مدیریتی بندر تأسیس‌شده است.

این بندر، همزمان با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از طریق پانل‌های خورشیدی و پمپ‌های حرارتی در ساختمان‌ها و سایر قسمت‌های بندر، کشنده‌هایی با بهره‌وری انرژی بیشتر و وسایل نقلیه و تجهیزات حمل‌ونقل الکتریکی جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد.

گانتر ویلمز، مدیر عملیات Belgium DNV GL در خصوص این پروژه گفت: «مدیریت بندر «آنتورپ»، دارای سیستمی است که آگاهی خوبی نسبت به عملکرد فعلی بندر دارد و امکان انجام اقدامات لازم برای کاهش انتشار CO2 و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را فراهم می‌کند. ارتباطات داخلی و خارجی، نشان می‌دهد که مدیریت برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده، متعهد است.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.