| کد خبر: 170821 |

◄ شرایط نامناسب ترانشیپ و تردد کامیون‌ در پایانه مرزی پرویز خان

محل ترانشیپ کامیون‌ها در پرویزخان فضایی مملو از خاک و غبار و بدون امکانات ابتدایی است و کارگران تنها برای 35 هزارتومان بار کامیون‌ها را تخلیه و به کامیون دیگر بارگیری می‌کنند.

تین نیوز

مدیر کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی وزارت راه‌وشهرسازی نسبت به وضعیت نابه‌سامان پایانه‌های مرزی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز امین ترفع به تشریح جزییات بازدید از پایانه‌های مرزی پرویزخان و خسروی در سفر اخیر معاونت حمل‌ونقل این وزارتخانه به کرمانشاه پرداخت.

وی با توضیح اینکه حجم کالایی که از خسروی منتقل می‌شود کم است و بیشتر حجم تردد بار از پرویزخان است، گفت: لازم است تدابیرى فوری و جدی برای اصلاح و ارتقای زیرساخت‌های پرویزخان به عمل آید. در بازدیدی که از این پایانه مرزی داشتیم شاهد وضعیت نامناسب در محل‌های ترانشیپ و معابر تردد کامیون‌ها بودیم که رانندگان ایرانی و عراقی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گفتهٔ ترفع هر چه شرایط زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در پایانه‌های مرزی را ارتقا بخشیم حتماً منجر به افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت از مرزها خواهیم بود که افزایش درآمد پایانه‌های مرزی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در گذشته تردد قابل‌توجهی در پرویزخان به ثبت رسیده اما به‌واسطه برخی مسائل، تردد در این مرز کاهش قابل‌توجهی داشته است. برای مثال تردد تانکرهای سوخت در سال گذشته در پرویزخان به حدود 100 هزار مورد کاهش‌یافته است.

مدیر کریدورهای بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی مشکلات مربوط به زیرساخت واختلال فرآیندها را ازجمله دلایل کاهش تردد از پرویزخان دانست و گفت: محل ترانشیپ کامیون‌ها فضایی مملو از خاک و غبار و بدون امکانات ابتدایی است و کارگران تنها برای 35 هزارتومان بار کامیون‌ها را تخلیه و به کامیون دیگر بارگیری می‌کنند.

وی توضیح داد که کارگران در پرویز خان خواستار رسیدگی فوری مشکلات بودند و از هیئت بازدیدکننده درخواست اصلاحات داشتند.

ترفع در خصوص برنامه معاونت حمل‌ونقل برای رسیدگی به وضعیت پایانه‌های مرزی گفت: قرار است بازدید کاملی از همه پایانه‌های مرزی داشته باشیم و مسائل و مشکلات را در شورای سازماندهی مبادی زمینی به منظور حل و فصل، طرح کنیم.

ترفع ادامه داد: پایانه ها و بازارچه های مرزی نقش بسیار مهمی در عملکرد ترانزیت کشور و رونق تجارت با کشورهای همسایه دارند که فرآیندهای مدیریتی و زیرساختهای آنها در بسیاری مرزها باید مورد اصلاح قرار گیرند.

پایانه مرزی پرویزخان.2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.