| کد خبر: 170808 |

◄ توضیح راهداری البرز درباره ریختن عمدی گازوئیل در جاده چالوس توسط یدک‌کش‌ها

تصادفات مشکوک خودروها و زمین خوردن موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس که این روزها فیلم‌هایش در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود باعث بروز شایعاتی درباره خرابکاری یدک‌کش‌ها در این جاده زیبا شده بود.

تین نیوز

تصادفات مشکوک خودروها و زمین خوردن موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس که این روزها فیلم‌هایش در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود باعث بروز شایعاتی درباره خرابکاری یدک‌کش‌ها در این جاده زیبا شده بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شرایط خاص جاده چالوس باعث می‌شود که رانندگان با صبر و مهارت بالا در این مسیر رانندگی کنند تا از انحراف ناخواسته خودرو جلوگیری شود؛ اما شایعاتی درباره ریختن گازوئیل در مسیر تردد وسایل نقلیه توسط یدک‌کش‌های مستقر در این جاده باعث حساسیت برخی افراد به این موضوع شده بود.

در طول روزهای گذشته تصاویری جدید نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حاکی از به زمین خوردن تعدادی از موتورسیکلت‌های درحال حرکت در چالوس بود. موضوعی که معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز آن را رد می‌کند.

منصور کیایی بابیان این مطلب اظهارکرد: پس از منتشر شدن این تصاویر ما به‌طور رسمی از پلیس‌راه حاضر در جاده چالوس استعلام گرفتیم که این موتورسیکلت‌ها در چه زمانی با حادثه روبرو شده‌اند.

نتایج این استعلام‌ها نشان می‌دهد که فیلم منتشرشده مربوط به یک روز بارانی است درحالی‌که ما در طول روزهای گذشته شرایط جوی این‌گونه در چالوس نداشته‌ایم و همچنین پلیس‌راه نیز رسماً اتفاق افتادن این فیلم در روزهای اخیر را تکذیب کرد.

او بابیان اینکه برخی اختلاف‌نظرها میان افرادی که در جاده چالوس فعالیت می‌کنند، مسائل و ابهام‌هایی را ایجاد کرده است، توضیح داد: برای مثال در چالوس حدود ۴۰ یدک‌کش فعال هستند که به شکل مستقل کار می‌کنند و حاضر نیستند که به‌طور رسمی با شرکت‌های فعال در این حوزه قرارداد بسته و از طرف آنها به مناطق اعزام شوند. همین مسئله این ابهام را به وجود آورده که شاید اختلاف میان این گروه‌ها موجب خراب‌کاری شود که هرچند ما آن را رد نمی‌کنیم اما نیاز به آن وجود دارد که به‌طور دقیق بررسی‌شده و درصورتی‌که مجرم یا متهمی وجود داشته باشد، باید بررسی‌های لازم در رابطه با آن صورت گیرد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز بابیان اینکه این اداره کل بررسی‌های کاملی در رابطه با مناطق حادثه‌خیز چالوس انجام داده است، اظهارکرد: ما مطرح کردیم که انتقادهایی که در این زمینه وجود دارد باید به‌طور دقیق مشخص شود.

کیایی افزود: در کنار آن بحث کنترل سرعت و تخلفات در نقاط حادثه‌خیز نیز یکی دیگر از اولویت‌های بررسی‌شده از سوی ما بود و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت، حداکثر تا پایان شهریور شش دستگاه دوربین جدید در این جاده نصب می‌شود که به‌طور هم‌زمان تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند را رصد می‌کنند.

جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های جهان است که سالانه تعداد زیادی مسافر تنها برای استفاده از مناظر بی‌نظیر این محور از آن عبور می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.