| کد خبر: 170807 |

◄ آخرین تلاش‌ها برای اجرای قوانین حمایتی از بخش ریلی

در شرایطی که قانون به صراحت بر اجرای مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر برای شرکت‌های ریلی تاکید دارد، به‌دلیل عدم اجرای آن از سوی سازمان امور مالیاتی، شرکت‌های ریلی مشترکا متنی را امضا کردند و بر اجرای این قانون تاکید کردند.

تین نیوز

بند ‌ب ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه به صراحت بر محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر برای شرکت‌های ریلی تاکید دارد.

به گزارش تین‌نیوز، یک عضو انجمن صنفی ریلی در این‌باره گفت: با وجود اینکه یک سال و سه ماه از تصویب این قانون می‌گذرد اما سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای ان سرباز زده است.

فروزش

عباداله فروزش افزود: این قانون به این دلیل تصویب شده تا حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر با سایر شقوق حمل‌ونقل رقابتی شود.

فروزش تصریح کرد: در بخش ریلی قانون برنامه ششم توسعه، بندی گذاشته شد که حمل‌ونقل ریلی با ارزش‌افزوده نرخ صفر محاسبه شود. معنی این گزاره این است که هم مشتریان و صاحبان بار مالیات بر ارزش‌افزوده را نپردازند و هم خود شرکت‌های باری و مسافری مجبور به پرداخت آن نباشند.

 مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل اضافه کرد: این قانون، که در جهت حمایت از بخش خصوصی تدوین شده، بیان صریح و روشنی دارد و سازمان امور مالیاتی بدون هیچ مستندات و استدلالی آن را اجرا نمی‌کند.

فروزش توضیح داد: در حال حاضر عکس این هدف اجرا شده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی این مالیات را از مسافران و صاحبان کالا نمی‌گیرند اما خودشان مجبور به پرداخت آن هستند.

این عضو انجمن صنفی ریلی تاکید کرد: با وجودی که پیش از این نیز شرکت‌های ریلی شکایت خود را در مجلس شورای اسلامی، دولت و اتاق بازرگانی با مکاتبات مختلف پیگیری کرده اما خواستیم که مجلس دوباره به این موضوع ورود کند و آن را بررسی کند.

فروزش گفت: بنابراین آخرین جمع‌بندی‌ها انجام شد و شرکت‌ها مشترکا از طریق انجمن صنفی ریلی متنی را امضا کردند که طبق آن بر اجرای این بند تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل اضافه کرد: در این نامه، ابتدا قانون مصوب را گفته‌ایم و سپس دلیل اجرا نشدن آن را در این یک سال و سه ماه پرسیده‌ایم.

فروزش افزود: به‌رغم اینکه مرتبا در این‌باره طرح موضوع کرده‌ایم اما متاسفانه سازمان امور مالیاتی مجری اجرای محاسبه این نوع مالیات با نرخ صفر برای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی است و با اختیارات قانونی که دارد، کاری بیش از این از شرکت‌ها ساخته نیست.

این مقام مسئول در انجمن صنفی ریلی تصریح کرد: در اسناد بالادستی و در تاکیدات مقام معظم رهبری به حمل‌ونقل ریلی توجه شده  است و قوانین و مشوق‌هایی هم که برای رشد این صنعت در نظر گرفته‌اند، در لایه‌های پایین‌دستی با ایجاد موانع اجرا نمی‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.