| کد خبر: 170798 |

◄ فرودگاه پیام برای افتتاح بخش مسافری آماده می‌شود

مدیرکل عملیات فرودگاهی و تجهیزات زمینی شرکت خدمات هوایی پیام از اتمام بهسازی و روکش آسفالت فرودگاه بین‌المللی پیام خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل عملیات فرودگاهی و تجهیزات زمینی شرکت خدمات هوایی پیام از اتمام استان البرز بهسازی و روکش آسفالت فرودگاه بین‌المللی پیام خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی کاملی از آماده‌‎سازی باند فرودگاه پیام برای پروازهای مسافری خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه، باند فرودگاه پیام برای نشست و برخاست انواع هواپیماهای مسافری با ضریب ایمنی پرواز و مطابق با استانداردها آماده است.

او تصریح کرد: برای برقراری پروازهای مسافری از فرودگاه بین‌المللی پیام و در جهت رعایت استانداردهای سازمان هواپیمایی جهانی «ایکائو»  باید برای نشست و برخاست هواپیماهای طرح ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ آماده باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این پروژه شامل تراش لایه‌های رویی موجود به عمق ۱۲ سانتی‌متر، عملیات درزگیری به طول حدود ۹۰ کیلومتر، اجرای دو لایه آسفالت و استریل اطراف باند بوده که با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

کاملی گفت: درمجموع روند مسافربری شدن فرودگاه پیام بیش از ۹۰‌درصد پیشرفت دارد و سیستم روشنایی باند فرودگاه نیز آماده‌سازی شده است.

پیش‌ازاین محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام اولین پرواز بین‌المللی فرودگاه پیام به‌عنوان فرودگاه مسافری به مقصد نجف اشرف در هفته دولت خبر داده بود.

همچنین رحمت الله مه‌آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به لزوم رعایت تمامی استاندارهای ایکائو در جهت ایمنی پرواز در فرودگاه پیام به قصد مسافری شدن تاکید کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.