| کد خبر: 170780 |

◄ پیشرفت 35درصدی بزرگراه همت تا کرج

بیش از 11 درصد اراضی پروژه بزرگراه شمالی کرج آزادشده است. تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام این خبر گفت: مراقبت از اراضی این پروژه بسیار مهم است و نباید شاهد زمین‌خواری در این رابطه باشیم.

تین نیوز

بیش از 11 درصد اراضی پروژه ادامه بزرگراه همت تا کرج آزادشده است.

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام این خبر گفت: مراقبت از اراضی این پروژه بسیار مهم است و نباید شاهد زمین‌خواری در این رابطه باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رضایی در بازدید از پروژه آزادراه شمالی کرج با اعلام اراضی در مسیر این پروژه توسط سپاه اظهارکرد: این اراضی دولتی است ولی تحت تصرف سپاه قرار دارد به همین دلیل درحال رایزنی برای آزادسازی آنها هستیم.

عضو شورای شهر کرج با تأکید براینکه بزرگراه شمالی کرج پتانسیلی برای تمام استان محسوب می‌شود، اظهارکرد: باید هر چه سریع‌تر برای تأمین اعتبارات موردنیاز برای تکمیل این پروژه اقدام شود. البته بخشی از هزینه‌های تکمیل این بزرگراه را می‌توان از طریق اراضی مستعد کنار آن تأمین کرد. درحال‌حاضر بخشی از زمین‌های این پروژه دراختیار سپاه است که تملک آنها به اعتبار زیادی نیاز دارد.

او افزود: نگرانی‌هایی در مسیر اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها اعتبارات است.

رضایی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای تکمیل این پروژه اعتبارات ملی جذب کنیم چون با اعتبارات استانی کار به‌کندی پیش می‌رود.

در این بازدید خسرو ارتقایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به هزینه‌های بالای این پروژه گفت: تکمیل بزرگراه شمالی کرج به‌عنوان ادامه پروژه همت هزینه زیادی نیاز دارد که تأمین آن از محل اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست.

ارتقایی تأکید کرد: درصورت عدم‌تغییر روند تأمین اعتبار در این پروژه، پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا چهار سال آینده هم به بهره‌برداری نرسد.

معاون استاندار البرز با اشاره به یکی از مهم‌ترین معضلات تکمیل این پروژه گفت: بخشی از پروژه بزرگراه شمالی از کنار اراضی سپاه می‌گذرد و همین مشکلاتی را به وجود آورده است. تاکنون جلسات مختلفی برای توافق با سپاه برگزارشده و امیدواریم این جلسات به‌زودی نتیجه بدهد.

محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در بازدید از بزرگراه شمالی کرج اظهارکرد: پیش‌تر انجام این پروژه چندان جدی نبود؛ اما حالا همه مسئولان درخصوص ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر آن متفق‌القول هستند. آزادراه شمالی کرج پروژه‌ای ملی است‌ و باید با نگاه ملی برای رفع مشکلات آن گام برداشت.

نجفی با تأکید بر همکاری بین دستگاهی در تکمیل بزرگراه شمالی کرج افزود: مدیران استانی باید در این خصوص باهم تعامل داشته و به تکالیف خود در رابطه با این پروژه رسیدگی کنند.

محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار جدید کرج هم در این بازدید گفت: بزرگراه شمالی کرج یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهر است که در راستای اجرای طرح جامع ترافیک و حمل‌ونقل تعریف و درحال اجرا است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: درمجموع پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل این پروژه 515 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد که تاکنون 186 میلیارد آن تأمین و دراختیار پیمانکاران قرارگرفته است.

او با اشاره به وضعیت این پروژه توضیح داد: تاکنون حدود 2 میلیون مترمکعب خاک‌برداری و یک‌میلیون مترمکعب خاک‌ریزی و 6000 آرماتوربندی در این پروژه صورت گرفته و به‌طورکلی می‌توان گفت این بزرگراه 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آزادراه شمالی کرج در امتداد اتوبان همت قرار دارد و درصورت تکمیل ترافیک عبوری از آزادراه تهران کرج را به‌طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.