| کد خبر: 170774 |

نگاهی به پرونده باز مطالبات کارگران تراورس

◄ دوباره اعتراض‌های سراسری در تراورس؛ ادامه تجمعات و دست از کار کشیدن کارکنان

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از این است که کارگران شرکت تراورس در سراسر کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، اعتراض کرده‌اند.

تین نیوز

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از این است که کارگران شرکت تراورس در سراسر کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، اعتراض کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این اعتراض‌ها از آغاز امسال، شکل جدی‌تری به خود گرفته است و به شکل تجمعاتی در شهرهای مختلف ایران تکرار شده است.

بیش‌تر بخوانید:

روزشمار اعتراض کارگران تراورس

 کارکنان تراورس برای چندمین روز در شهرهای مختلف ایران و در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود محل کار خود را ترک کردند؛ البته منابع رسمی تراورس این اخبار را تایید یا منتشر نکرده‌اند.

کارگران تراورس تبریز نیز از هفته گذشته نسبت به عدم دریافت حقوق معوقه خود اعتراض کرده‌اند و دامنه این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود کارگران شرکت تراورس دیروز (یکشنبه هفتم مرداد) در شهرهای نیشابور، سبزوار، کاشمر و زنجان نسبت‌ به عدم پرداخت حدود سه ماه حقوق و بیمه خود معترض بوده‌اند. این اعتراض‌ها (اعتراض کارگران شرکت تراورس) از ۲۸ تیرماه جاری شکل جدی‌تری به خود گرفته است و به گفته کارگران این شرکت، مسئولان تراورس در این باره سکوت کرده‌اند.

شنیده می‌شود اعتراض صنفی کارگران در مناطق ریلی اسلامشهر تهران، هرمزگان، کرج، لرستان، آذربایجان، زاگرس، شاهرود، دامغان و سمنان نیز از جمله تجمعات کارگران شرکت تراورس در روزهای گذشته بوده است.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی رسیده، کارکنان شرکت تراورس در اسلام‌شهر به‌دلیل عدم دریافت چهار ماه حقوق و کارگران راه‌آهن زنجان در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه حقوق و ۱۵ماه بیمه محل کار خود را ترک کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات پرسنل تراورس راه‌آهن خوشاب سبزوار و سرخس نیز در تاریخ دوم خرداد سال جاری به عدم پرداخت چهار ماه معوقه اعتراض کردند.

همچنین بر اساس اخبار تایید نشده ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال نیز کارگران تراورس گلستان به عدم دریافت حقوق و واریز نشدن حق بیمه، در برابر دفتر این شرکت تحمع کردند.

۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷، روزی بود که حدود 50 نفر از کارگران تراورس زنجان در برابر آنچه عدم دریافت چهار ماه حقوق و ۱۱ ماه بیمه خوانده می‌شود، اعتراض کردند.

همچنین گزارش‌های مردمی تایید نشده حکایت از این دارد که کارگران شرکت تراورس و خط ابنیه دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق عقب‌افتاده خود از رفتن به سر کار خودداری کرده‌اند.

در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال جاری نیز، جمعی از کارکنان تراورس راه‌آهن استان آذربایجان شرقی در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت به‌موقع حقوق، دست به تجمع در محدوده ایستگاه راه‌آهن تبریز زدند که این خبر هم از سوی مدیران این مجموعه تایید نشده است؛ اعتراضی که در روزهای اخیر نیز بار دیگر تکرار شد.

شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور در زمینه نگهداری و پشتیبانی خطوط راه‌آهن حدود هفت‌هزار کارگر دارد. در ماه‌های گذشته اخبار غیر رسمی زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که این کارکنان درمجموع به‌دلیل به تعویق افتادن مطالبات دست‌مزدی خود، تامین نشدن منابع مالی از سوی کارفرما، نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت برای کارگرانی که سابقه کار بالایی دارند و نداشتن بیمه اعتراض کردند. 

تاکنون پیگیری‌های خبرنگار تین از مدیران تراورس در این باره نتیجه‌ای نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.