| کد خبر: 170773 |

◄ بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

در فرایند بازآفرینی شهری پایدار مردم به‌عنوان کانون اصلی و مهم‌ترین رکن این برنامه موردتوجه قرار می‌گیرد سه نیروی اصلی پیش برنده این فرایند نیز دولت، شهرداری و بخش خصوصی هستند که ضمن هماهنگی و همراهی هریک نقش ویژه‌ای بر عهده‌دارند.

تین نیوز

جلسه تبیین آیین‌نامه اجرایی ماده چهار قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با حضور روسای هیات‌مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان، هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیران امور شعب بانک مسکن و جامعه مهندسان مشاور استان در اداره‌کل راه و شهرسازی برگزار  شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران، عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت و نقش بازآفرینی شهری گفت: نابسامانی شهرها زندگی شهروندان را دچار مخاطرات، اختلال فراوان و کیفیت سکونت را به نازل‌ترین وضع خود مبدل کرده است نمودهای نابسامانی در پهنه‌های مختلف شهری به شکل عرصه‌های ناکارآمد بخش‌های وسیعی از شهرها را در برگرفته و جمعیت قابل‌توجهی از ساکنان شهر به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از مسائل و مشکلات آن رنج می‌برد.

بهادری افزود: در فرایند بازآفرینی شهری پایدار مردم به‌عنوان کانون اصلی و مهم‌ترین رکن این برنامه موردتوجه قرار می‌گیرد سه نیروی اصلی پیش برنده این فرایند نیز دولت، شهرداری و بخش خصوصی هستند که ضمن هماهنگی و همراهی هریک نقش ویژه‌ای بر عهده‌دارند.

وی یادآور شد: در این میان دو نهاد تسهیل‌گر (دفاتر خدمات نوسازی محدوده‌ها و محلات) و نیز توسعه‌گران حلقه‌های ارتباط بین این سه رکن هستند. توسعه‌گران علاوه بر ایجاد فضایی برای تمرکز نظام تامین‌مالی، برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای اقدامات، هماهنگی لازم با دولت و شهرداری‌ها را به انجام می‌رساند. تسهیل‌گران نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین ساکنان، مالکان، دولت و شهرداری برعهده دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، در ادامه این نشست افزود: جریان بازآفرینی پایدار شهری چهار محور کلیدی کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های هدف و پیشگیری از بازتولید فقر در این محدوده‌ها – ارتقا تاب‌آوری شهری و تجهیز و مقاوم‌سازی شهرها در مواجهه با سوانح – ارتقای هویت، حس تعلق مکانیو حفاظت از ارزش‌ها در محدوده‌ها و محلات هدف و همچنین تحقق حکمرانی شهری در برنامه بازآفرینی شهری در راستای ارتقای انسجام اجتماعی ساکنان و مالکان محله‌ها و محدوده‌های هدف را به‌عنوان اهداف کلان در دستور کار دارد.

بهادری بابیان اهمیت و نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری پایدار محله محور خواستار همکاری همه جانبه همه بخش‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های درگیر در این موضوع شدند.

در ادامه ثباتی معاونت مسکن و بازآفرینی شهری ضمن تشریح جزییات آیین‌نامه به ظرفیت نهادهای توسعه‌گر، تسهیل‌گر و کارگزار در بازآفرینی شهری و احیا محلات با بافت‌های ناکارآمد اشاره کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.