| کد خبر: 170764 |

◄ از اجلاس کریدور شمال-جنوب استفاده کنیم

معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب در تهران را برای آینده کریدور بسیار مناسب ارزیابی کرد.

تین نیوز

معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب در تهران را برای آینده کریدور بسیار مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز ایرانزاد گفت: قطعاً با برگزاری اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب دیدگاه‌ کشورهای عضو دوباره به یکدیگر نزدیک خواهد شد.

او تصریح کرد: کشورهای همسایه ایران به دلیل فعال نشدن کریدور شمال-جنوب مسیرهای موازی را جایگزین مسیرهای خوب، امن و اقتصادی ایران می‌کنند.

معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری‌اسلامی ایران افزود: در اجلاس باکو مقرر شد که دبیرخانه کریدورهای شمال–جنوب در ایران حضور داشته باشد.

ایرانزاد در ادامه گفت: برای تحقق آن سایر دستگاه‌ها  باید به وزارت راه و شهرسازی در این مسیر کمک کنند و همکاری لازم را داشته باشند.  

او تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در کریدور شمال–جنوب می‌تواند نقش کلیدی و بسزایی داشته باشد.

این مقام ارشد گمرک در ادامه گفت: از این طریق ترانزیت کشور رشد کرده و زمینه پیشرفت ترانزیت کالا از کشور فراهم خواهد شد.

ایرانزاد به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی گمرک اشاره کرد و گفت: طی سه الی چهار سال گذشته که اجلاس باکو برگزار شد گمرک از همان موقع نقشی فعالی داشت.

او در ادامه تاکید کرد: در جلسات کارشناسی  که در آستراخان روسیه و بمبئی هند برگزار شد پیشنهادهایی درباره پروتکل‌های تبادل اطلاعات الکترونیک و همچنین نحوه کنترل‌ها داده شد.

معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری‌اسلامی ایران ادامه داد: پیش‌نویس‌هایی هم همان موقع تهیه شد که حالا در اجلاس وزرا وقت آن است که جمع‌بندی‌ها صورت گرفته به کشورهای عضو به‌خصوص چهار کشور ایران، آذربایجان، هند و روسیه که کشورهای اصلی هستند ارائه شود.

ایرانزاد گفت: به این شکل با دریافت نقطه نظرات و جمع‌بندی آن‌ها در این اجلاس فرصت خوبی است که پروتکل‌های تهیه‌شده به امضا رسیده و اجرایی شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.