| کد خبر: 170751 |

◄ آیا شهرداری تهران توان تامین مالی مترو را دارد؟

قیمت‌ واگن‌هایی که در این مناقصه داده شده علیرغم بکار رفتن آلومینیوم در تولید آن 25 درصد ارزان‌تر از واگن‌هایی است که در گذشته خریداری شده است.

تین نیوز

روز شنبه گذشته بود که شهردار تهران در اولین نشست خبری خود آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی را دو مشکل بزرگ مردم تهران دانسته و به مردم قول داد تا در دوره مدیریت وی قدم‌های اساسی برای توسعه مترو برداشته و تکمیل خطوط 6 و 7 را  از مهم‌‌ترین اولویت‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی دانست.

او همچنین برنامه‌ریزی شهرداری برای بهره‌برداری از 50 کیلومتر از خطوط مترو را جزو برنامه‌های سال جاری خود عنوان کرد و گفت: 70 دستگاه واگن مترو نیز به تدریج به ناوگان حمل‌ونقل زیرزمینی اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل شهردار تهران در تائید سخنان شهردار تهران گفت: بنا به دستور صریح شهردار و برنامه‌ریزی انجام شده کار ساخت و تکمیل خط 6 و 7 مترو با سرعت بیش‌تری دنبال می‌شود.

سید محسن پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری توان تامین منابع مالی ساخت و تجهیز  خطوط مترو و خرید 70 دستگاه واگن برای افزودن به ناوگان حمل‌ونقل زیرزمینی  را دارد یا خیر؟ افزود: برای خرید 70 دستگاه واگن مترو مشکلی وجود ندارد و کل منابع مالی آن از طریق فاینانس و از سوی دولت تامین خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید و ساخت 630 واگن قطار با کشور چین، یادآور شد: تفاوت این قرارداد با قرارداد گذشته که  3 تا 4 سال از مهلت آن می‌گذرد آن است که 280 میلیون دلار صرفه‌جویی شده و 55 درصد آن توسط کارخانه داخلی ساخته می‌شود.

پورسیدآقایی در خصوص صرفه‌جوئی 25 درصدی خرید و ساخت واگن‌ها که شهردار تهران از آن یاد می‌کند نیز خاطرنشان کرد: قیمت‌ واگن‌هایی که در این مناقصه داده شده علیرغم بکار رفتن آلومینیوم در تولید آن 25 درصد ارزان‌تر از واگن‌هایی است که در گذشته خریداری شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.