| کد خبر: 170726 |

معاون شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

◄ امضا قرارداد ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه - حمیل

قرارداد ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه - حمیل امضا شد.

تین نیوز

 معاون شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل، نقش آزادراه ها در تامین ایمنی و تسهیل تردد در راه های کشور را مهم دانست و از امضای قرارداد احداث آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل به طول 130 کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل، سیدحسین میرشفیع افزود: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی به ارزش 750 میلیارد تومان به امضا رسیده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذار این آزادراه یکی از شرکت های فعال در زمینه راه سازی است و ساخت این پروژه آزادراهی در ایجاد اشتغال زایی استان کرمانشاه، تسهیل تردد زائران کربلا و دسترسی آسان مردم به استان ایلام تاثیرگذار است.

وی بابیان این که این آزادراه باعث کاهش 30 کیلومتری مسیر فعلی خواهد شد گفت: این پروژه بخشی از طرح آزادراهی کرمانشاه - همدان و همچنین بخشی از محور جاده ای منتهی به استان ایلام است.

میرشفیع پیرامون مشخصات فیزیکی آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل یادآور شد: حدفاصل بیستون تا کرمانشاه در دشت واقع شده و از کرمانشاه تا حمیل به طول 50 کیلومتر در مناطق کوهستانی است و چون بخشی از پروژه از کمربندی کرمانشاه عبور می کند، باید عملیات بهسازی مسیر نیز در این مسیر انجام شود.

 اکنون طول آزادراه های کشور به 2500 کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول آزادراه های کشور به حدود 7500 کیلومتر افزایش یابد.

هیات وزیران در جلسه 9 /2 /1397 بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب 1366- مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزادراه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزانچی- کرمانشاه را تصویب کرد.

هیات وزیران به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده تا نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزادراه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزانچی- کرمانشاه اقدام کند و بر اساس این تصویب نامه؛ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، مجاز است با حفظ مالکیت دولت، برای اجرای آزادراه بیستون –کرمانشاه – حمیل و قزانچی- کرمانشاه به طول حدود (135) کیلومتر با برآورد تقریبی هفت هزاروپانصدمیلیارد ریال شامل تامین منابع مالی، انجام طراحی، تکمیل مطالعات، مهندسی، تملک اراضی، کنترل کیفی، احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آن در قالب آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشورنسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با «شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزادراه بیستون –کرمانشاه – حمیل و قزانچی- کرمانشاه به سهامداری شرکت مرز راه که به روش برگزاری فراخوان و مذاکره مستقیم انتخاب شده است، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.