| کد خبر: 170721 |

◄ تغییر محل ایستگاه مبدا خط تندروی میدان راه‌آهن- پارک‌وی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده از جابه‌جایی محل ایستگاه مبدا خط میدان راه‌آهن- پارک وی در مسیر هفت تندروی اتوبوس‌رانی خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده، با اشاره به این که از ابتدای راه‌اندازی مسیر خط‌هفت‌ تندرو، میدان راه‌آهن به عنوان مبدا حرکت دو خط به مقاصد تجریش و پارک وی معرفی شد، گفت: محل ایستگاه مبدا این دو خط در ضلع شمال‌شرق میدان قرار داشت که در سال های اخیر تجمع ناوگان این خطوط باعث افزایش آلودگی هوا و نیز تشدید ترافیک این محل شده بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه یازده، عبدالمطلب توجهی افزود: از چند سال قبل که موضوع زیباسازی میدان قدیمی راه‌آهن در دستور کار شهرداری قرار گرفت؛ تصمیم بر این شد تا نسبت به جابه‌جایی این ایستگاه نیز اقدام شود. چون نه تنها وجود این ایستگاه، باعث بروز مشکلات مذکور شده بود، بلکه به دلیل نبود توقفگاه مناسب، آن دسته از اتوبوس‌هایی که از تجریش و پارک‌وی به مبدا خط در میدان راه‌آهن برمی‌گشتند، مجبور بودند در حاشیه ضلع‌غربی خیابان ولی‌عصر توقف کنند که این موضوع نیز معضلات فراوانی به وجود آورده بود.

توجهی ادامه داد: تصمیم بر این شد پایانه «معین» که در فاصله کمی از میدان راه‌آهن قرارگرفته، تجهیز و به ظرفیت آن افزوده شود تا به عنوان توقفگاه ناوگان یکی از دو خط تجریش یا پارک‌وی از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ناوگان خط میدان راه‌آهن-پارک‌وی حدود 150 و خط میدان راه‌آهن-تجریش، نزدیک به 50 دستگاه است؛ تصریح کرد: به‌تازگی و با تجهیز، اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت پایانه معین، مبدا خط پارک‌وی به این محل و ابتدای خیابان معینی منتقل شد و یک ایستگاه میانی نیز در ابتدای خیابان شوش‌غربی احداث شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده با اشاره به این‌که انتقال ایستگاه مبدا این خط، از میزان آلودگی و به‌ویژه ترافیک میدان راه‌آهن به میزان قابل توجهی کاسته است؛ افزود: یکی از کارهای مهمی که در هنگام انتقال این ایستگاه انجام شد، انتقال دو خط قدیمی تاکسی از خیابان شوش‌غربی به شوش‌شرقی و یک خط نیز به ابتدای خیابان کارگرجنوبی بود تا فضای مناسبی برای توقف اتوبوس‌ها درشوش‌غربی به وجود آید.

وی با اشاره به اجرای یک جزیره ترافیکی در ضلع غربی میدان راه‌آهن (ابتدای شوش‌غربی) خاطرنشان کرد: این پروژه هم‌زمان با انتقال ایستگاه مبدا خط هفت‌تندرو و باهدف کانالیزه کردن حرکت غرب به شمال میدان (دسترسی شوش‌غربی به خیابان کارگرجنوبی) صورت گرفت تا از تداخلات حرکتی وسایل نقلیه بکاهد.

پیشرفت 20 درصدی عملیات اجرایی پروژه احداث مسجد حضرت حجت

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران هم از پروژه احداث مسجد حضرت حجت، در منطقه 15 بازدید کرد.

یوسف متقی در حاشیه این بازدید ضمن اعلام پیشرفت 20‌درصدی پروژه گفت: طرح احداث مسجد حضرت حجت پس از اتمام فاز نخست خاک‌برداری و نصب سازه نگهبان، به‌زودی وارد مرحله اجرای عملیات بتن‌ریزی پایه خواهد شد.

وی ادامه داد: معارض ضلع جنوبی پروژه در آینده نزدیک تملک می‌شود، ابراز امیدواری کرد عملیات بتن‌ریزی طبقات اول و دوم مسجد براساس برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده، طی 6 ماه آینده انجام شود.

مسجد حضرت حجت با زیربنای 4 هزار و 160 مترمربع و در زمینی به مساحت یک‌هزار و 168 مترمربع، باهدف افزایش فضاهای مذهبی و فرهنگی در منطقه 15 در حال احداث است.

سالن اجتماعات، کلاس‌های آموزشی و شبستان آقایان و بانوان، بخشی از امکانات این ساختمان پنج‌طبقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.