| کد خبر: 170715 |

◄ انجام عملیات نقشه‌برداری و انتخاب مسیر راه دسترسی مهرگان

پروژه جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان در مرحله نقشه‌برداری و انتخاب مسیر قرار دارد و در صورت عدم وجود مشکل، کلنگ احداث آن در هفته دولت به زمین خواهد خورد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی در شورای مسکن قزوین، گفت: پروژه جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان در مرحله نقشه‌برداری و انتخاب مسیر قرار دارد و در صورت عدم وجود مشکل، کلنگ احداث آن در هفته دولت به زمین خواهد خورد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین، مسعود حق‌لطفی در جلسه شورای مسکن استان که با حضور استاندار، معاونی عمرانی استاندار، رییس سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین اعضای این شورا در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، افزود: موضوع احداث راه دسترسی مهرگان با توجه به قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دستورکار قرارگرفته و راه و شهرسازی هزینه‌های آن را پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده با شهرداری محمدیه موضوع نقشه‌برداری و انتخاب مسیر انجام می‌شود و به امید خدا در هفته‌ دولت کلنگ پروژه بر زمین خواهد خورد.

حق‌لطفی همچنین اضافه کرد: تعداد ۱۹ واحد مدرسه در مهرگان ساخته‌شده و ما آمادگی داریم که ۱۰ قطعه زمین در اختیار آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس بگذاریم. همچنین یک‌سوم هزینه ساخت نیز در صورت آغاز پروژه متناسب با پیشرفت کار کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با شهرداری محمدیه، عنوان کرد: در حال انتقال حدود ۱۰ تا ۱۲‌میلیاردتومان زمین به شهرداری محمدیه هستیم تا در این اراضی موضوع احداث خدمات روبنایی در دستورکار شهرداری قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی، در همین راستا گفت: سه‌هزار متر زمین برای احداث کلانتری به نیروی انتظامی واگذارشده و یک قطعه زمین هم به دادگستری تحویل داده‌شده است.

دبیر شورای مسکن با ارایه‌ گزارشی از وضعیت مسکن‌مهر استان، عنوان کرد: تاکنون ۹۶‌درصد از عملیات احداث واحدهای مسکونی در مسکن‌مهر استان در بالای شهرهای ۲۵‌هزار نفر به پایان رسیده و ۸۸‌درصد آن‌ها نیز افتتاح‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا حایز رتبه‌ سوم در کشور هستیم افزود: ۲۸‌هزار و ۸۵ واحد در محمدیه، سه‌هزار و ۳۴۷ واحد در آبیک، دو هزار و ۲۵۳ واحد در تاکستان، چهارهزار و ۹۲۶ واحد در الوند و پنج‌هزار و ۸۴۸ واحد مسکن‌مهر قزوین در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت احداث‌شده‌اند.

دبیر شورای مسکن استان ادامه داد: به‌جز واحدهای مشکل‌دار در مهرگان که در حدود ۱۱۴۰ واحد است، باقی واحدها تا پایان سال ۹۷ تحویل متقاضیان خواهد شد.

حق‌لطفی اضافه کرد: تعداد ۷۰۰ واحد خالی در مهرگان داشتیم که با توجه به تفاهم‌نامه‌ منعقدشده بین راه و شهرسازی، کمیته‌ امداد و استانداری، ۴۲۰ واحد را وزارت راه و شهرسازی تقبل و بخشی از مبالغ آن‌را هم پرداخت کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ارائه گزارش توسط مهندسین ناظر از اساسی ترین موضوعات برای صدور پایان کار و سند دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید مصوبه‌ی لازم‌الاجرایی در این شورا داشته باشیم که در صورت عدم تعیین تکلیف، مهندسین ناظر به شورای انتظامی معرفی‌شده و جایگزین برای آنها تعیین شود.

وی بابیان اینکه موضوع بیمه‌های تامین‌اجتماعی برای واحدهای مسکن‌مهر دو بخش است، اضافه کرد: در بخش واحدهای سه جانبه که متولی آن اداره‌کل راه و شهرسازی است، در همان ابتدا مبالغ بیمه پرداخته‌شده است. بخش دیگر واحدهای تعاونی است که در حوزه اداره‌کل تعاون است و موضوع باید توسط این دستگاه مورد پیگیری و تعیین تکلیف قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.