| کد خبر: 170689 |

◄ ادامه فعالیت افشانی در شهرداری تهران چقدر قانونی است؟

عدم تمکین از قانون از طرف هر کس که باشد تخلف محسوب شده و قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان با تاخیر 20 ساله مصوب و به اجرا گذاشته شد. این گردش جایگاه‌ها و پست‌های مدیریتی در میان عده‌ای خاص تنها به سکون مدیریت به دلیل اشتغال بازنشستگان در کشور انجامیده است.

تین نیوز

اواخر هفته گذشته بود که سرانجام قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی به تصویب مجلس رسید و نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، با اصلاح این قانون، استثناءها در به کارگیری بازنشستگان را کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بنابر این مصوبه، شهردار تهران نیز در زمره بازنشستگان قرار گرفته و باید براساس قانون پست خود را ترک کند. با تاکیدی که افشانی شهردار تهران بر اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از امروز دارد، قطعاً ادامه فعالیت وی در سمت شهرداری تهران نیز با شبهه همراه می‌شود.

یک حقوقدان در این‌باره تاکید کرد: قانون صراحتاً استثنائات را مشخص کرده و تفسیرپذیر هم نیست. در قانون مصوب هفته گذشته به همه نکات اشاره روشنی شده است.

شهرام مهاجر افزود: عدم تمکین از قانون از طرف هر کس که باشد تخلف محسوب شده و قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان با تاخیر 20 ساله مصوب و به اجرا گذاشته شد. این گردش جایگاه‌ها و پست‌های مدیریتی در میان عده‌ای خاص، تنها به سکون مدیریت به دلیل اشتغال بازنشستگان در کشور انجامیده است.

وی با به‌کار بردن قانون «نیوتن» و تعمیم آن به تعویض پست و مقام در میان بازنشستگان، تصریح کرد: حضور گسترده بازنشستگان اجازه نخواهد داد تا خلاقیت و نوآوری  و استعداد جدیدی وارد عرصه مدیریتی شود.

 مهاجر در خصوص احتمال ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع ادامه کار شهردار تهران با توجه به اختیارات ایشان، یادآورشد: بعید به نظر می‌رسد ایشان به چنین موضوعی ورود کنند. دلیل آن هم وجود تعداد زیادی از شهرداران سراسر کشور است که در سن بازنشستگی در سمت مدیریت شهری به‌کار مشغول هستند.

وی به فساد مواد غذایی به دلیل نگهداری طولانی مدت و تسری آن به سایر بخش‌های مواد اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند در تخلف از قانون نیز مصداق داشته باشد زیرا استنکاف از قانون در هر جایی هرچند کوچک موجب تعمیم یافتن به دیگر بخش‌ها شده و به مانند مواد غذایی همه‌جا را درگیر می‌کند.

مهاجر با تاکید بر این نکته که قانون خوب یعنی قانون مستحکم، افزود: استفاده از جوانان و نخبگان کشور اثبات کرده پیشبرد اهداف با تکیه بر دانش روز کشور را شکوفاتر می‌کند. دنیا در حال پیشرفت است و ایران نیز جدای از جامعه جهانی نیست. به‌کار بستن تجربیات 40 سال پیش برای جامعه امروز قطعاً کارساز نیست.

حقوقدان کشورمان به تجربه موفق استفاده از نیروی جوان در دولت اقای روحانی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم نشان داد مدل رفتاری و شهامت وی با دیگر وزرا کاملاً متفاوت است.

به گزارش تین‌نیوز، براساس تبصره یک ماده واحده اصلاح شده قانون منع بکار گیری بازنشستگان،  به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 86/7/8 و هم‌چنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.