| کد خبر: 170685 |

یک فعال ترانزیتی:

◄ ترانزیت ایران در حوزه آسیای میانه در خطر است

ترانزیت ایران در حوزه آسیای میانه درخطر جدی است و در این میان دیپلماسی ضعیف وزارت امور خارجه نتوانسته برای این مشکل راه‌حلی را داشته باشد.

تین نیوز

مدیرعامل یک شرکت حمل‌ونقلی نسبت به حذف ایران از ترانزیت آسیای میانه در پی سیاست‌های کشورهای در مسیر هشدار داد.

محمدحسین لوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم که با عینک واقع‌بینانه و نه خوش‌بینانه به مشکلات ترانزیتی ایران در آسیای میانه نگاه کنند، گفت: در حالی‌که ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران است که می‌تواند نقش بسزایی در رفع بیکاری و تقویت اقتصاد کلان داشته باشد اما هر روز با سنگ‌اندازی جدیدی از سوی ترکمنستان روبرو هستیم.

این فعال ترانزیتی با بیان اینکه در پی اقدام دو ماه پیش ترکمنستان یعنی افزایش عوارض، هزینه رانندگان ایرانی در این مسیر ترانزیتی افزایش‌یافته است، ادامه داد: ترانزیت  ایران در حوزه آسیای میانه در خطر جدی است و در این میان دیپلماسی ضعیف وزارت امور خارجه نتوانسته برای این مشکل راه‌حلی را داشته باشد.

او این را هم گفت که هر یک از تصمیمات کشورهای همسایه و در مسیر می‌تواند چالش و معضل جدیدی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و کامیون‌داران ایرانی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز از آنجایی‌که مسیر جایگزینی برای حوزه آسیای میانه وجود ندارد و تنها مسیر جایگزین  کشور افغانستان است  و به علت وجود ناامنی‌ها نمی‌توان فعلاً از آن استفاده کرد ترکمنستان از این شرایط برای فشار بر ایران استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.