| کد خبر: 170679 |

◄ هزار میلیارد تومان بودجه برای تسریع احداث متروی کرج

از ابتدای دوره پنجم شورا، پروژه قطار شهری پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. محمدحسین خلیلی‌اردکانی، عضو شورای اسلامی کرج با اعلام این مطلب گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

تین نیوز

از ابتدای دوره پنجم شورای شهر کرج، پروژه قطار شهری این شهر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

محمدحسین خلیلی‌اردکانی، عضو شورای شهر کرج با اعلام این مطلب گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، خلیلی‌اردکانی در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری کرج گفت: شاید تغییرات ایجادشده در طرح و سرعت پیشرفت آن به چشم نیاید اما اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده که نتایج آن بعدها مشخص خواهد شد.  

ناظر شورا در سازمان حمل‌ونقل ریلی کرج با اشاره به مطلوب نبودن عملکرد قطار شهری کرج نسبت به دیگر کلان‌شهرها، گفت: طی 10 سال گذشته پروژه قطار شهری کرج راکد مانده بود؛ این درحالی است که از ابتدای کارِ شورای پنجم، شاهد افزایش نیرو، ماشین‌آلات و بودجه برای تحقق طرح یادشده هستیم.

این عضو شورا ادامه داد: نیرویی که برای اجرای پروژه قطار شهری در سال‌های گذشته به کار گرفته می‌شد یک‌صد نفر بود که درحال‌حاضر این تعداد به 600 نفر رسیده است؛ افزایش چند برابری نیرو در مدتی کمتر از یک سال این نوید را می‌دهد که قطار شهری کرج درحال پیشرفت است.

خلیلی‌اردکانی همچنین پیشرفت کار در ایستگاه گل‌شهر را محسوس دانست و یادآور شد: اگر سرعت اجرای کار به همین منوال پیش برود می‌توانیم با سرعتی قابل‌توجه نتیجه مطلوب را شاهد بوده و لبخند رضایت را بر روی صورت شهروندان بنشانیم.

او به بودجه‌های اختصاص داده‌شده به پروژه قطار شهری کرج اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به این طرح 45 میلیارد تومان اختصاص داده‌شده بود؛ این درحالی است که در دوره پنجم برای اتمام یک مرحله هزارمیلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ایم که این نشان از توجه بالای مسئولان برای به ثمر نشستن پروژه دارد.

عضو شورای شهر کرج افزود: از اول آبان ماه سال گذشته تاکنون بیش از 600 هزار ساعت کارِ کارشناسی در پروژه قطار شهری کرج صورت گرفته است و ماشین‌آلاتی که برای پیشرفت پروژه فعالیت می‌کردند از 81 دستگاه به بیش از 500 دستگاه رسیده است.

قطار شهری کرج که تکمیل‌کننده خط پنج مترو تهران است می‌تواند درصورت تکمیل شرایط ترافیکی کلان‌شهر کرج را بهبود بخشد.

متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل عدم توجه به پروژه‌های قطار شهری در کلان‌شهرها، سرعت توسعه مترو در سطح ایران کاهش‌یافته بود؛ اما پس از برجام و رفع محدودیت‌های تجاری ایران، قطارهای شهری با تأمین ملزوماتشان با سرعت بیشتری توسعه یافتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.