| کد خبر: 170663 |

◄ 4500 لنج تجاری نیاز به بازسازی دارند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن پروژه نوسازی شناورهای فرسوده در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن پروژه نوسازی شناورهای فرسوده در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تابناک، نادر پسنده گفت: پروژه نوسازی شناورهای فرسوده با پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج های فرسوده، به‌زودی اجرایی می‌شود.

او 4هزار و 500 لنج تجاری را نیازمند قرارگیری در ردیف نوسازی بیان کرد و گفت: شناورهای تجاری بالای ۴۰ سال که تعداد آن‌ها به ۴۱۲ فروند می‌رسد، اولویت پروژه جایگزینی شناورهای سنتی است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: یک روش در طرح نوسازی لنج‌های فرسوده این است که تسهیلاتی درازای خرید شناور به‌صورت بلاعوض به مالک پرداخت شود و در مقابل مالک لنج به همان میزان مبلغی را به‌عنوان آورده اضافه کند.

پسنده اضافه کرد: همچنین مالک لنج می‌تواند درقبال دریافت مبلغی بلاعوض صرفاً شناور خود را اسقاط کند و درخواستی برای شناور جدید نداشته باشد.

او گفت: همچنین مالکان می‌توانند از وام بلاعوض استفاده نکنند و از وام  با شرایط بهتر (مبلغ بیش‌تر و سود کم‌تر) بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این وام از وجوه اداره‌شده سازمان بنادر و دریانوردی تامین خواهد شد.

پسنده به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی  برای اعطای وام  حدود ۱۰ برابر آورده مالکان تاکید کرد و گفت: جایگزینی شناورهای فرسوده با شناورهای بزرگ و ایمن در اولویت است.

او ادامه داد: برای آنکه روند نوسازی شناورهای فرسوده سرعت بگیرید صاحبان لنج‌های فرسوده می‌توانند با اجماع نسبت به نوسازی اقدام کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی متذکر شد: کارخانه‌های سازنده باید ظرفیت تولید ۸۰۰ شناور جدید را داشته باشند که اشتغال و گردش مالی قابل‌توجهی را در صنایع کشتی‌سازی ایجاد خواهد کرد.

پسنده گفت: لزوم تغییر ماهیت کارگاه‌های لنج‌سازی به کارگاه‌های شناورسازی تاکید کرد و گفت:  مالک شناور در این‌که تسهیلات خود را صرف ساخت چه نوع شناوری کند، اختیار تام دارد.

او تاکید کرد: صنایع دریایی و صندوق توسعه ملی حامی کشتی‌سازی در این بخش خواهند بود.

این مقام مسئول گفت: هدف اصلی پروژه را ایمن‌سازی شناورها اعلام کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که کشورهای منطقه در آینده‌ای نه‌چندان دور از ورود شناورهای سنتی به بنادر خود ممانعت کنند.

پسنده گفت: مدیریت شناورهای صیادی به عهده سازمان شیلات است و در چارچوب طرح جایگزینی شناورهای فرسوده نیستند و فقط شناورهای تجاری مشمول این طرح می‌شوند.

او تصریح کرد: همچنین یک شرکت دانش‌بنیان بدنه فایبرگلاس لنج‌ها را  بازیافت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.