| کد خبر: 170541 |

◄ تکلیف بودجه مترو هشتگرد معلوم شد

با توجه به پروژه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و افزایش چشمگیر ساکنان این منطقه، مترو کرج-هشتگرد از اهمیت خاصی برخوردار شده است. پروژه‌ای که سال‌هاست معطل تأمین بودجه مانده است.

تین نیوز

با توجه به پروژه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و افزایش چشمگیر ساکنان این منطقه، مترو کرج-هشتگرد از اهمیت خاصی برخوردار شده است. پروژه‌ای که سال‌هاست معطل تأمین بودجه مانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت بالای این خط، با قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص ۴۰ میلیارد تومان، باقی سهم دولت در بودجه مترو هشتگرد با تأمین ۳۰ میلیارد تومان از طریق منابع شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می‌شود.

در این رابطه حمیدرضا عدل، معاون فنی زیربنایی و تولید سازمان برنامه‌وبودجه، در جریان بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر هشتگرد اعلام کرد که برای راه‌اندازی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد درحال‌حاضر ۲۰ میلیارد تومان تأمین‌شده، ۲۰ میلیارد تومان دیگر را شرکت عمران شهرهای جدید می‌دهد و ۳۰ میلیارد تومان مابقی نیز از منابع مختلف تأمین خواهد شد.

در صورت تحقق این وعده، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم مناطق ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان پاسخ داده خواهد شد.

در این بازدید حبیب‌الله طاهرخانی-مدیرعامل شهرهای جدید، عربشاهی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان البرز و هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز حضور داشتند.

طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید در جریان این بازدید گفت: کارهای زیربنایی پروژه مترو هشتگرد انجام‌شده و درحال‌حاضر هیچ معارضی وجود ندارد. ایستگاه هشتگرد هم از ۸۷ درصد پیشرفت برخوردار است. تنها موضوع تأمین نقدینگی برای خرید تجهیزات و لوازم الکترونیکی است تا به امید خدا امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شهر جدید هشتگرد دو مشکل عمده داشت که اولی با انتقال آب سد طالقان برطرف شد و دیگری با افتتاح قطار برقی تسهیل و بدین ترتیب اقبال به سکونت در این شهر مضاعف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.