◄ ضرورت اتصال ریل به بنادر چابهار و توسعه جادههای استان
با توجه به اهمیت ترانزیتی بنادر چابهار بهروز آقایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواستار اتصال ریل به این بنادر و توسعه جادههای استان شد.
با توجه به اهمیت ترانزیتی بنادر چابهار بهروز آقایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواستار اتصال ریل به این بنادر و توسعه جادههای استان شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مراسم امضای ۴ قرارداد سرمایهگذاری در بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در عملیاتی شدن توسعه بندر چابهار تأکید کرد و گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با حمایتهای وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن ارتقا پیدا کرد. انتظار ما این است که هماکنون که بخش عمدهای از معاونان وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار سفر کردند، دو تقاضای ما موردتوجه و پیگیری قرار گیرد.
آقایی ادامه داد: ایجاد کمربندی چابهار و اتصال ریل به بندر دو موردی است که خواستار پیگیری و عملیاتی شدن آن هستیم.
این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: ترانزیت مواد معدنی به افغانستان با ریل امکانپذیر است و اگر ریل توسعه پیدا نکند بندر چابهار بندری قابلرقابت نخواهد بود.
او با تأکید براینکه توسعه بندر چابهار عملیاتی میشود از دیگر موارد دیگر توسعه را توسعه جادهها عنوان کرد و گفت: اگر توسعه جادههای بندر چابهار محقق شود پیشبینی ما این است که روزانه ۲۰۰ تردد و ۸۰۰ هزار تردد در سال در جادههای استان داشته باشیم.
درحالحاضر ظرفیت ترانزیتی جادههای استان سیستان و بلوچستان کمتر از حداکثر ظرفیت بنادر چابهار است و این مسئله باعث کند شدن توسعه بندر چابهار شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.