| کد خبر: 170531 |

◄ ضرورت اتصال ریل به بنادر چابهار و توسعه جاده‌های استان

با توجه به اهمیت ترانزیتی بنادر چابهار بهروز آقایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواستار اتصال ریل به این بنادر و توسعه جاده‌های استان شد.

تین نیوز

با توجه به اهمیت ترانزیتی بنادر چابهار بهروز آقایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواستار اتصال ریل به این بنادر و توسعه جاده‌های استان شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مراسم امضای ۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در عملیاتی شدن توسعه بندر چابهار تأکید کرد و گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن ارتقا پیدا کرد. انتظار ما این است که هم‌اکنون که بخش عمده‌ای از معاونان وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار سفر کردند، دو تقاضای ما موردتوجه و پیگیری قرار گیرد.

آقایی ادامه داد: ایجاد کمربندی چابهار و اتصال ریل به بندر دو موردی است که خواستار پیگیری و عملیاتی شدن آن هستیم.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: ترانزیت مواد معدنی به افغانستان با ریل امکان‌پذیر است و اگر ریل توسعه پیدا نکند بندر چابهار بندری قابل‌رقابت نخواهد بود.

او با تأکید براینکه توسعه بندر چابهار عملیاتی می‌شود از دیگر موارد دیگر توسعه را توسعه جاده‌ها عنوان کرد و گفت: اگر توسعه جاده‌های بندر چابهار محقق شود پیش‌بینی ما این است که روزانه ۲۰۰ تردد و ۸۰۰ هزار تردد در سال در جاده‌های استان داشته باشیم.

درحال‌حاضر ظرفیت ترانزیتی جاده‌های استان سیستان و بلوچستان کمتر از حداکثر ظرفیت بنادر چابهار است و این مسئله باعث کند شدن توسعه بندر چابهار شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.