| کد خبر: 170487 |

شماره 170 هفته نامه «حمل و نقل» منتشر شد

چاره‌اندیشی برای تحریم ها، ارز و بازار مسکن

شماره 170 هفته نامه «حمل و نقل» منتشر شد.

تین نیوز

«وزارت راه‌وشهرسازی همواره به دنبال این بوده است که اطلاعات عرضه و تقاضا در بازار مسکن را شفاف کند. این شفافیت موجب می‌شود که فعالان بازار سیگنال‌های درست دریافت کنند. برای مثال همواره گفته می‌شود که عرضه مسکن از تقاضا بیشتر بوده اما قیمت‌ها در بازار نوسانی بوده است.» این بخشی از صحبت‌های غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌و‌نقل» است. این گفتگو را می توانید در صفحه چهار شماره 170 این هفته نامه بخوانید.

«حمل و نقل» این هفته عکس یک خود را به تعمیرات هواپیما و تهیه قطعات آن اختصاص داده و برای تکمیل پرونده خود با چند کارشناس این حوزه گفتگوهایی داشته است که این گفتگوها را می توانید در صفحات پنج و 9 این هفته نامه بخوانید.

یکی دیگر از گفتگوهایی که در تازه‌ترین شماره هفته نامه «حمل و نقل» منتشر شده، گفتگو با هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی است. حق شناس در این گفتگو  در پاسخ به این پرسش که دولت برای عبور از دوران تحریم چه تمهیداتی اندیشیده است، بیان کرده است که تمهیداتی اندیشیده شده اما نمی‌توانم آنها را بیان کنم، چون با انتشار آنها در رسانه‌ها، طرف مقابل مطلع شده و بر ضد تمهیدات، چاره‌اندیشی خواهد کرد. متن کامل این گفتگو را می‌توانید در صفحه 19 شماره 170 هفته نامه «حمل‌و‌نقل» بخوانید.

PDF170 small

سفر خارجی مهمان جیب ملت، تیتر یک این شماره هفته‌نامه «حمل و نقل» است. گزارشی که در صفحه 12 منتشر شده و در آن تلاش شده به این پرسش پاسخ داده شود که آیا سیاست‌های متناقض و پرابهام بانک مرکزی در ارز مسافرتی ادامه می‌یابد یا خیر. در بخش پایانی گزارش نوشته شده است: «با ورود به دوران جدید تحریم‌ها در دو مقطع مرداد و آبان‌ماه سال جاری، ورود ارز به کشور با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو خواهد بود و سیاست‌گذاری پولی در این رابطه را سخت‌تر می‌کند. بانک مرکزی پس از بروز بحران ارزی و شوک قیمت دلار، جنگ‌روانی دشمن، ورود دلالان به بازار، صرافی‌ها و شبکه‌های اجتماعی و عواملی از این‌ دست را موجب بروز چنین مشکلاتی عنوان کرده است؛ اما شاید مشکل اساسی را بتوان در تکرار سیاست‌های نخ‌نما و امتحان پس داده گذشته دانست که باوجود ناکامی، شش سال بعد به شیوه و ادبیاتی جدید در حال اجراست و هزینه آن از جیب مردم داده می‌شود.»

گفتگو با مسعود پل‌مه، دبیر انجمن کشتیرانی و صنایع وابسته، عباسعلی بنی‌اسدی، مدیرکل دفترحقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران و غلامرضا جوادی، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه از دیگر گفتگوهای منتشر شده در این شماره از هفته‌نامه «حمل و نقل» است. همچنین در این شماره یادداشت‌هایی از یعقوب انتصاری، مسئول بخش کمیته صنایع هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران و مجید بابایی، دبیر انجمن صنفی ریلی منتشر شده است.

هفته‌نامه «حمل و نقل» در 16 صفحه هر هفته با قیمت سه هزار تومان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.