| کد خبر: 170462 |

◄ ‌بنادر عمان راه‌حل دور زدن تحریم‌های جدید

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزایش هزینه حمل‌ونقل بار به دلیل خروج کشتیرانی های خارجی از بنادر ایران را تایید کرد و راه‌حل را بنادر عمان اعلام کرد.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزایش هزینه حمل‌ونقل بار به دلیل خروج کشتیرانی‌های خارجی از بنادر ایران را تایید کرد و راه‌حل را بنادر عمان اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه شرق، هادی حق‌شناس گفت: افزایش هزینه حمل بار روی افزایش قیمت کالای نهایی اثرگذار خواهد بود.

او در ادامه گفت:‌ صاحبان بار در شرایط کنونی باید تدبیری بیندیشند که اگر در تحریم‌های قبلی، کالای ایران به جبل‌علی می‌رفت و از آنجا با کشتی‌های کوچک یا فیدرها وارد ایران می‌شد، اکنون راه‌حل دیگری را در پیش بگیرند.

این مقام مسئول اذعان داشت: آنها می‌توانند به بنادر بیرون خلیج‌فارس و به‌طور مشخص بنادر دریای عمان رجوع کنند تا بار آن‌ها از طریق کشتی‌ها یا فیدرهای کوچک‌تر به بندر چابهار منتقل شده و وارد کشور شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت‌های کوچک‌تری هستیم که منافع و مراودات اقتصادی با آمریکا ندارند و می‌توانند با ایران همکاری کنند.

حق‌شناس درباره چگونگی جلوگیری از حضور دوباره کاسبان تحریم گفت: راه‌حل آن است که دولتی‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی داخل کشور، مستقیما با عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در آن‌سو وارد مذاکره شوند و واسطه‌ها را انتخاب نکنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.