| کد خبر: 170441 |

اقتدار و جایگاه اتاق بازرگانی در هر شرایطی باید حفظ شود

اتاق باید امانت‌دار جایگاه والای بخش خصوصی باشد. اگر بخش خصوصی قوی می‌خواهیم باید تشکل قوی داشته باشیم آن وقت حاکمیت به بخش خصوصی اعتنا خواهد کرد.

تین نیوز

وبلاگ محسن جلال‌پور: حاج اکبر نظریان از مردان نیک روزگار است که در زندگی من نقشی انکار ناپذیر دارد. سال‌ها پیش ریاست اتاق بازرگانی کرمان را با لطف و محبت ایشان پذیرفتم. گفتند:«می‌خواهم کفش‌هایم را بیاویزم. خسته شده‌ام و مثل گذشته توان ندارم. بهتر است یکی بیاید که جوان‌تر باشد و راه را ادامه بدهد.»

‎ وقتی مسئولیت را واگذار می‌کردند، چند توصیه داشتند که تلاش کردم به گوش گیرم و عمل کنم:

‎اول گفتند:«درست است در کرمان زندگی می‌کنی، اما باید خود را حافظ منافع ملی بدانی.در اتاق نباید به منافع شخصی فکر کنی، اتاق بازرگانی نباید کار انتفاعی کند، نباید نگاه جناحی داشته باشد.در سال‎هایی که مسوولیت داشتم به زحمت اتاق را از سیاسی شدن، انتفاعی شدن و نفع شخصی دور نگه داشته‌ام. مبادا سیاسی‎اش کنی،مبادا گروهی و جناحی‌اش کنی»

‎به عنوان دومین توصیه گفتند:«چشم امید تجار و بازاریان به همین نهاد است.اقتدار و جایگاه اتاق در هر شرایطی باید حفظ شود. اسم اتاق باید همراه و مترادف بااعتبار واعتماد باشد. اتاق باید امانت‌دار جایگاه والای بخش خصوصی باشد. اگر بخش خصوصی قوی می‌خواهیم باید تشکل قوی داشته باشیم آن وقت حاکمیت  به بخش خصوصی اعتنا خواهد کرد. نباید کاری کنی که به اعتبار بخش خصوصی خدشه‌ وارد شود.»

‎و به عنوان سومین توصیه گفتند:«به امضایت خیلی اهمیت بده. کاری کن وقتی مرقومه‌ای به دست کسی می‌رسد و امضای شما روی آن است، باعلاقه ودقت، نوشته را بخواند و با احترام به آن نگاه کند.رئیس اتاق باید بداند چه بنویسید و چه درخواست کند.

‎«حاج اکبر نظریان» را کرمانی‌ها خوب می‌شناسند.

‎ افسوس که این روزها در بستر بیماری است. برایش آرزوی سلامتی و طول عمر دارم و همواره دعایش می‌کنم.می‌دانم که دوباره برمی‌خیزد.بر می‌خیزد و بازهم نصیحتم می‌کند و نصیحتمان می‌کند.

‎به برکت همین آدم‌ها،همین آدم‌های بزرگ است که نفس می‌کشیم.خدایا به سلامت دارشان.

محسن جلال‌پور

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.