| کد خبر: 170426 |

◄ دولت با مردم حرف بزند

رییس مجمع واردات توقف ثبت سفارش را مهم‌ترین عامل التهاب بازار و جو روانی منفی اعلام و دلایل آن را تشریح کرد.

تین نیوز

رییس مجمع واردات توقف ثبت سفارش را مهم‌ترین عامل التهاب بازار و جو روانی منفی اعلام و دلایل آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا مناقبی گفت: به‌طور حتم اگر بازار ثانویه اجرایی می‌شد وضعیت امروز بهتر بود اما تحریم‌های خارجی به‌اضافه خود تحریمی‌ها که امروز به اسامی مختلف مانند حمایت از تولید داخلی یا جلوگیری از خروج ارز صورت می‌گیرد جلوی کار مردم را گرفته است.

او در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل واردات کشور نه بازار ثانویه است نه قیمت ارز، بلکه توقف ثبت سفارش است که باعث ایجاد سردرگمی در بازار شده است.

رییس مجمع واردات گفت: اعلام کردند ضمن آن‌که ثبت سفارش جدید انجام نمی‌شود باید ثبت سفارش‌های قدیمی نیز موردبررسی مجدد قرار بگیرد و نحوه تخصیص ارز و تعیین گروه کالایی جدید برای اعمال تعرفه مجددا توسط دفاتر تخصصی وزارت صنعت صورت گیرد.

مناقبی ادامه داد: همین معطل نگه‌داشتن کار مردم باعث به وجود آمدن جو روانی منفی در بازار شده به‌طوری‌که مردم فکر می‌کنند کالا فقط به آن میزانی که در انبار است وجود دارد و دیگر معلوم نیست که بازهم آن کالا وارد کشور می‌شود یا خیر، یا اصلا قیمت آن چقدر تغییر می‌کند..

او افزود: امروز فعالان تجاری عملا کاری انجام نمی‌دهند و این بالا رفتن قیمت ارز نیز بر روی کاغذ و لفظی است درواقع خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد فقط یک مقدار کوچکی آن‌هم توسط دلالان جابه‌جایی وجود دارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: وقتی 30‌درصد نقدینگی کشور در دست شش موسسه غیرمجاز بود و دولت از جیب مردم بدهی‌های آن‌ها را پرداخت کرد باید فکری به حال این نقدینگی سرگردان در جامعه می‌کرد تا این‌طور بازار طلا، سکه و ارز ملتهب نشود.

مناقبی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر تنها راه دولت این  است که مستقیم با مردم حرف بزنند و از آن‌ها کمک بگیرند، اگر دولت رویه شفاف‌سازی را پیش‌رو بگیرد مردم دوباره پای‌کار خواهند آمد و دیگر لزوم ندارد چهره خلاف‌کار را شطرنجی کنند. وقتی امثال ریگی را در هوا می‌گیریم پس قدرت جلوگیری از فرار مفسدین راداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.